Style zarządzania i organizacja

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 525
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Style zarządzania i organizacja - strona 1 Style zarządzania i organizacja - strona 2 Style zarządzania i organizacja - strona 3

Fragment notatki:

Styl oddany (instruktażowy) Charakterystyka :Wysoki poziom czynnego zaangażowania się kierownika w pracę podległego zespołu. Kierownik w  istotnym zakresie ingeruje w przebieg działań podwładnych – ustala zadania dla zespołu, dzieli je miedzy poszczególnych  członków zespołu. Wpływa na sposób ich wykonania udzielając licznych wskazówek i instrukcji Bez udziału podwładnych ustala terminy realizacji zadań, ściśle kontroluje przebieg ich wykonania, korygując kierunki i  sposoby ich realizacji. AUTOKRATA (nieefektywny) Skoncentrowany na zadania, mało na ludzi, wymaga posłuszeństwa „przykręca śrubę” ,ale nie zawsze wtedy kiedy trzeba, prowadzi go to do niepowodzeń. Nieprzyjemny dla podwładnych i  dlatego nie lubiany. Uważa, że ludzie go nie rozumieją, nie wiedzą ile dobrego robi dla firmy i dla nich – zrozumieją gdy  przyjdą efekty. Podwładni uważają go za człowieka nieufnego, nieuprzejmego, zainteresowanego jedynie natychmiastowym  wykonaniem zadań. Życzliwy Autokrata (efektywny) Wie czego chce i potrafi dobrać odpowiednie metody działania bez zrażania siebie ludzi, toteż osiąga dobre wyniki. Przejawia  nacisk na zadania przy słabym zainteresowaniu podwładnymi wtedy gdy jest to usprawiedliwione sytuacją – „trzymam was  krótko dla waszego dobra” ----------------------------------------- Styl zintegrowany (konsultatywny) Charakterystyka : Kierownik dąży do włączenia podwładnych w proces organizowania ich pracy przy zachowaniu prawa przełożonego do  ostatecznego decydowania sposobie, miejscu i czasie realizacji przez ich zadań Kierownik „kupuje” od podwładnych ich pomysły, które uznaje za wartościowe i stara się „sprzedać” im swoje projekty. KOMPROMISTA  (nieefektywny) Szuka kompromisu nie tam gdzie trzeba i kiedy trzeba, nie umie wybrać właściwej metody w konkretnej sytuacji, w związku  z tym osiąga słabe efekty mimo dużego wkładu własnej pracy Uważany jest za człowieka chwiejnego, podlegającego różnym naciskom, patrzącego krótkowzrocznie POSTĘPOWIEC (efektowny) Mocno nastawiony i nadludzi i na zadania, umie właściwie wybierać metody postepowania i stąd zwykle osiaga dobre wyniki W określonych warunkachumie kojarzyć interesy ludzi interesami firmy Stawia wysokiewymagania podwładnym, których traktuje w sposób zróżnicowany Organizuj raczej działania zespołowe niż indywidualne. ----------------------------------------- Styl towarzyski : (partycypacyjny) Wysoki poziom zaangażowania się kierownika w sprawy zespołu – niejest to jednak czynna interwencja w tok działań  członków zespołu, lecz skupienie uwagi na postawach podwładnych i stosunkach między ludzkich. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz