Struktura treningu sportowego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1911
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Struktura treningu sportowego - strona 1 Struktura treningu sportowego - strona 2

Fragment notatki:

STRUKTURA TRENINGU SPORTOWEGO Co to jest struktura treningu sportowego To układ i rozmieszczenie elementów składowych procesu treningowego oraz sposobu ich wzajemnego podporządkowania i relacji między nimi jak i zasad sprzężenia w jeden system funkcjonujący jako całość Charakter struktury racjonalny system powiązań różnych składowych przygotowania
określa zależności parametru treningowego obciążenia
uzasadniona kolejność występowania po sobie różnych ogniw (fazowość, cykle, objętość, starty) TABELA - „struktura treningu sportowego” STRUKTURA RZECZOWA ------------------------------------------ STRUKTURA CZASOWA
| | M O |
| przygotowanie sprawnościowe E B ETAPY SZKOLENIA
| | T C |
| przygotowanie szybkościowe O I wszechstronne
| | D Ą |
| przygotowanie siłowe Y Ż ukierunkowane
| | E | | |
| przygotowanie wytrzymałościowe F N | specjalne |
| | O I | | |
| przygotowanie kondycyjne R A | mistrzowski |
| (gibkość, skoczność) M * cykle | koordynacja Y T * makro cykle przygotowanie techniczne R * mezo cykle
przygotowanie taktyczne Ś E * mikro cykle
przygotowanie psychiczne R N * jednostki przygotowanie teoretyczne O I treningowe D N
K G
I U
ZASADY - normy postępowania określające sposób wcielania w życie celów
FPRMY - określają organizacyjną stronę jednostki treningowej (czynniki przestrzeni i czasu w których urzeczywistnia się proces uczenia i kształtowania funkcji)
ŚRODKI - ćwiczenia fizyczne + ele.środowiska - różnorodne czynniki sprzyjające i wspomagające proces treningowy i odpoczynku (przedmioty materialne)
METODY -określony tok pracy z zawodnikiem, metoda wskazuje drogę aby osiągnąć zamierzony wynik. (intensywność, czas trwania, powtórzenia, odpoczynek, itp.) Cykle w treningu sportowym makro cykle - roczny, dwu, cztero letni (olimpijski)
mezo cykl - 3 tygodnie do 6 tygodni
mikro cykle - najczęściej tygodniowe
OKRES - 3 w makro cyklu
przygotowawczy
startowy
przejściowy nie za długi
świadome obniżenie poziomu (roztrenowanie)
regeneracja - (aby rozpocząć z wyższego pułapu)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz