To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Batko. Notatka składa się z 2 stron.
Struktura i system marketingu w oparciu o:
- zasady - funkcje
- działania i cele
- orientacje
- strategie
Niektóre mają elementy podrzędne i nadrzędne. Nadrzędne to są zasady, które regulują pozostałe elementy tego układu. Natomiast pojęcie systemu jest wyższe ponieważ system znajduje się w jednej zasadzie: system tworzą 4P (Produkt, Cena, Dystrybucja, Promocja)
Zasady: - celowego wyboru - badań rynkowych
- kształtowania rynku
- planowania i kontrolowania przepisów.
Zasady należy rozumieć jako przepisy. Pierwsza zasada zakłada, że przedsiębiorstwo wiąże swoje nadzieje na zysk ze zbiorem aktualnych potencjalnych klientów. Znajdują się oni na rynkach docelowych (stąd nazwa), inaczej miejscach, których wybór jest najważniejszą decyzją strategiczną dla firmy. Podejmuje ona podstawy rozpoznawania możliwości rozwoju. Rozpoznanie możliwości rozwoju pozwala firmie na zastosowanie najwłaściwszej strategii tak by rynek stał się względnie stałym i wydajnym źródłem dochodu w perspektywie jak najdłuższej. Słowo względnie stałe oznacza, że dochód ma swoją dynamikę, czyli nie jest identyczny w następujących po sobie dzianinach czasowych, czyli względnie wydajny (patrz: zyskowny)
Zysk: - materialny
- niematerialny
Nie koniecznie musi to być zysk pieniężny.
Druga zasada nakazuje gromadzić w marketingu informacje. Informacje to elitarna cząstka badania. Informacje są ważne, ponieważ to one pozwalają na podejmowanie decyzji z mniejszym błędem.
Im informacja właściwsza tym sytuacja mniej ryzykowna. Informacje łączone są w zbiory. W firmie noszą nazwę SIM - systemy informacji marketingowej.
Systemy składają się z podsystemów
- podsystemem jest sprawozdawczość roczna - przepływy informacji pomiędzy działaniami czy historia rozwoju produktu nowego. Trzecia zasada to inaczej formowanie rynku. Formujemy rynek za pomocą określonych narzędzi. W klasycznym rozumieniu te narzędzia to:
- 4P
- marketing mix
- system
W tym rozumieniu 4 narzędzia są interpretowane: - Produkt = zbiór użyteczności, które mogą lub muszą zaspokoić potrzebę. W marketingu nie definiuje się produktu jak w ekonomii, gdyż jest to pojęcie za wąskie. To szersze: koncepcje produktu powiększonego.
Na rynku zamiast produktu używamy nazwy: oferta stąd cześć rynku to oferty tzn. dostawcy, którzy konkurują o klienta.
- Cena to raczej wartość korzyści. Cena nie musi być koszowa tzn. przynosić stratę lub zysk. W cenie również dobrobyt i prestiż.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)