Prosty System Marketingu

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 623
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Prosty System Marketingu - strona 1 Prosty System Marketingu - strona 2

Fragment notatki:

Prosty System Marketingu komunikacja
---------------------------------------
dobra/usługi
---------------
Sprzedawcy Rynek (zbiór nabywców)
---------------
pieniądze
---------------------------------------
informacje
System marketingu
(schemat)
Marketing zewnętrzny *Planowanie i stosowanie wybranego układu środków konkurencji (marketing - mix) adresowanych do docelowego segmentu rynku.
*Marketing zewnętrzny polega na przegotowaniu pakietu produktów (usług), ustaleniu cen, opracowaniu metod promocji, wyborze strategii dystrybucji, dostosowanych do rodzaju i zakresu produktów oraz polityce w zakresie personelu usługowego.
Marketing - mix *Charakterystyczną zasadą działalności marketingowej jest oddziaływanie na konkretny rynek nie poszczególnymi instrumentami, lecz odpowiednio ukształtowaną kompozycją, zwaną w skrócie marketingiem - mix.
*Marketing - mix jest podstawą strategii marketingowej przedsiębiorstwa, a elementami są „4P” - „Four P's” od angielskich słów: produkt, price, place, promotion, czyli
-produkt
-cena
-dystrybucja
-promocja
4C z punktu widzenia klienta Bardziej zintegrowaną z marketingiem społecznym jest koncepcja 4C, która obejmuje następujące działania:
- wartość dla klienta (customer value) : korzyść (w danym terminie i miejscu)
- koszty (costs) : cena + koszt dotarcia
- wygoda nabycia (convenience) : porównanie z własnym wykonaniem
- komunikacja z klientem (communications) : osobowa lub bezosobowa
Marketing wewnętrzny *Planowanie i realizowanie działań, których celem jest stwarzanie warunków nawiązywania przez pracowników firmy pożądanych relacji z partnerami rynkowymi.
*Marketing wewnętrzny polega na doborze, szkoleniu, informowaniu i motywowaniu pracowników do lepszej obsługi.
*Efektywność pracy jest wyższa u pracowników utożsamiających się z celami firmy i usatysfakcjonowanych ze swojej pracy.
*Personel powinien być traktowany jako specyficzna grupa klientów - klientów wewnętrznych (partnerów wymiany)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz