STRATEGIE NISZY RYNKOWEJ Strategia niszy rynkowej jest formą zdobycia lub też utrzymania konkurencyjności i rmy na rynku, a polega na celowym lub wymuszonym działaniu w ramach wąskiego zakresu rynku Działanie w niszy rynkowej w początkowym etapie wiąże się najczęściej z niewielką liczbą konkurentów. Podstawowym ryzykiem tej działalności jest możliwość wejścia do niszy lidera rynku. Niezbędnym jest wówczas zastosowanie rozsądnej strategii niszowej w celu uniknięcia bezpośredniej konfrontacji z najgroźniejszymi konkurentami. Badania przeprowadzone przez Krögera, Vizjaka i Kwiatkowskiego, obejmujące przedsiębiorstwa działające na całym świecie, pozwoliły na wyodrębnienie dziewięciu strategii niszy rynkowej. -nisze regionalne -nisze grup docelowych -nisze produktów -nisze marki -nisze prędkości - nisze innowacji -nisze kooperacyjne - rozszczepienie się rynku - kontranisze
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)