Strategie cenowe Strategie cen wysokich-produkty markowe, przeznaczone dla wybranych segmentów rynku Strategie cen neutralnych (średnich)-dla większości produktów; unikanie konkurencji cenowej Strategie cen niskich-cena staje się podstawowym narzędziem konkurencji Strategie cen wysokich „ Zbieranie śmietanki” (skimming)-wysoka cena dla produktu wprowadzanego na rynek Ceny prestiżowe-dla dóbr luksusowych; cena buduje elitarny wizerunek produktu Strategia cen neutralnych Strategia kooperacyjna-firmy wspólnie zmieniają ceny, za liderem Strategia adaptacyjna-mała firma przyjmuje warunki rynkowe Strategia oportunistyczna-podążanie za liderem z pewnym opóźnieniem Strategia atakująca-ustalenie ceny niższej, niż lider Strategia cen niskich
Produkty masowe, mniej zaawansowane technologicznie
Wymaga wysokiej elastyczności cenowej popytu Strategia cen niskich Strategia ekspansywnego kształtowania cen (wyolbrzymiona penetracja)-niskie ceny, by osiągnąć masowy rynek Strategia precyzyjnego kształtowania cen-tak niskie ceny, że nieatrakcyjne dla konkurencji Strategia cen eliminujących konkurencję-dumping dumping
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)