Strategie cenowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 273
Wyświetleń: 1974
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie cenowe - strona 1

Fragment notatki:


Strategie cenowe  Strategie cen wysokich-produkty markowe, przeznaczone dla wybranych segmentów rynku  Strategie cen neutralnych (średnich)-dla większości produktów; unikanie konkurencji cenowej  Strategie cen niskich-cena staje się podstawowym narzędziem konkurencji Strategie cen wysokich „ Zbieranie śmietanki” (skimming)-wysoka cena dla produktu wprowadzanego na rynek  Ceny prestiżowe-dla dóbr luksusowych; cena buduje elitarny wizerunek produktu Strategia cen neutralnych  Strategia kooperacyjna-firmy wspólnie zmieniają ceny, za liderem  Strategia adaptacyjna-mała firma przyjmuje warunki rynkowe  Strategia oportunistyczna-podążanie za liderem z pewnym opóźnieniem  Strategia atakująca-ustalenie ceny niższej, niż lider Strategia cen niskich
Produkty masowe, mniej zaawansowane technologicznie
Wymaga wysokiej elastyczności cenowej popytu Strategia cen niskich  Strategia ekspansywnego kształtowania cen (wyolbrzymiona penetracja)-niskie ceny, by osiągnąć masowy rynek  Strategia precyzyjnego kształtowania cen-tak niskie ceny, że nieatrakcyjne dla konkurencji  Strategia cen eliminujących konkurencję-dumping dumping ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz