Strategie rozwoju

Nasza ocena:

5
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1057
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie rozwoju - strona 1 Strategie rozwoju - strona 2 Strategie rozwoju - strona 3

Fragment notatki:

Strategie rozwoju
Rozwoj a wzrost
Strategie metamorfozy
Transformacji
Transgresji
Stabilizacji
Regresji
Likwidacji
Proaktywne I reaktywn
Strategie prodeucenckie, konsumencie I reduckenckie
Strategie na poziomie relacji miedzy organizacjami I ich gatunkami
* konkurencji, drapieżnictwa, pasożytnictwa, antybiozy. Antybioza - chodzi o zatrucie środowiska żeby inni nie mogli się rozwijac. Strategie wzrostu:
Specjalizacja: pasywna /utrzymanie aktywności/ intensywna / intensyfikowanie aktywności
Dywersyfikacja - roznicowanie się - PIONOWA: wstepiujaca i zstepujaca
Pozioma - Gron technologicznych /drzewa bonsai/
Strategie globalizacji
Strategie fuzji i aktywizacji - [fuzja = polaczenie] aktywizacja = kupno
Akwizycje poziome i pionowe
Akwizycje konglomeratowi - wiele podporządkowanych organow - KGHM ma swoja kolej, swoje hotele, sanatoria, klub sportowy, etc.
Alianse strategiczne
Strategie relacyjne [czyli - chodzi w nich o to, aby ukształtować korzystne relacje z kluczowymi partnerami i innymi]
Nisza bezpieczeństwa:::
*Strategie protekcjonizmu panstowego - panstwo chroni ciezko to opisac, po prostu poslowie w rozne sposoby pomagaja określonym firmom. *Porozumienia
*Alianse strategiczne
*Klub dostawcow dla panstwa
*Strategia polityczno-technologiczne
*Strategia polityczno-zwiazkowa
Strategie kosztowe:
Efekt doświadczenia i efekt rpawy
Strategie cenowe: dumping, dominacja, ocnizanie cen dzieki niskim kosztom, parasola
[Utrzymywanie cen mimo niskich kosztow by zwiększać marze i zyski. Przechwytywanie/ przejmowanie czesci rynku dzieki cenom niższym niż koszty / porzucenia / wycofanie, gdy nie ma możliwości doścignięcia czołówki
Strategie dyferencjacji i koncentracji
Strategie ofensywne, defensywne, neutralne
Strategie najniższych cen, jakości produkcji, jakości obsługi, renomy. Strategie konkurencji:*
* KOTTLER: - MARKETING
Ataki: Atak fronalny, skrzydłowy, oblezenie, atam wymijajacy, atak partyzancki
Obronne; skrzydlowa, pozycyjna, kontrofensywa, odwrot, odstraszanie, przewidujaca, Strategie neutralne: naśladownictwo, specjalizacja, usprawnianie, imitacja. Strategie funkcjonalne
Marketingowa
Finansowa
Produkcyjna
Potencjalu społecznego
Badan i rozwoju
Społecznej odpowiedzialności
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz