Marka, formy promocji

Nasza ocena:

5
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1253
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marka, formy promocji - strona 1 Marka, formy promocji - strona 2 Marka, formy promocji - strona 3

Fragment notatki:

MARKA - kombinacja produktu fizycznego, nazwy marki, opakowania reklamy, działań z zakresu dystrybucji i ceny, dostarczająca konsumentowi wyróżniających korzyści funkcjonalnych i symbolicznych tworząc tym samym grono nabywców i umożliwia osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku.
4 poziomy marki
1.poziom rodzajowy (składa się na nią korzyść funkcjonalna np. szampon każdej marki myje włosy)
2.poziom oczekiwany
(to podstawowe cechy użytkowe, opakowanie, skuteczność działania, wymiary, wydajność, cena, dostępność
3.poziom poszerzony
(zaspokajający zarówno potrzeby funkcjonalne i emocjonalne
4 poziom potencjalny - dodawanie wartości marce np. herbata standard - kwadratowe torebki - okrągłe torebki
Przyczyny występowania różnic cenowych:
- zachowanie i preferencje konsumenta
- zachowanie konkurencji
- stopa inflacji (ograniczenie wzrostu cen) - 2 polityki cen:
1. wprowadzenie produktu po cenie wyższej niż przewidują to koszty
2. dostosowanie produktów - w miarę zmian wartości pieniądza wprowadza się ulepszone produkty, daje to możliwość ustalenia ceny na nowym poziomie
- zmiany kursów walut: gdy waluta krajowa jest słaba : położenie nacisku na cenę a nie na jakość, zaopatrujemy i produkujemy na rynku krajowym,minimal. Wydatków w walucie krajowej, wyeksploatowanie szans na wszystkich możliwych rynkach, fakturowanie zagranicznych klientów w walucie krajowej
- import równoległy
- podatki, cła - dotyczą firm eksportowych, kontyngenty(na import samochodów w celu max. Zysku - podwyższać ceny
skutki różnic cenowych
import równoległy - reimport
szary import
Typy strategii cenowych w ramach funkcjonowania szarego rynku - Reakcja agresywna:
- odkupywanie wszystkich importowanych produktów
- ograniczenie podaży aż do groźby odebrania licencji firmom handlowym
- ograniczenie gwarancji i rękojmi na produkty
- zmniejszenie międzynarodowych różnic cen
tolerowanie szarego rynku :utrzymanie różnic cen, aktywizacja szarego rynku
proaktywna obrona przed szarym rynkiem:
- różnicowanie cen odpowiednio do specyfiki kraju
- związanie firm handlowych przez nadzór
ceny transferowane
wszystkie jednostki traktowane są jako centra zysków i dzielą zyski na zasadzie porozumienia :
- zyski są dzielone z uwzględnieniem wykonywanych funkcji podmiotów nie należących do korporacji
- marża brutto jest rozdysponowana równo pomiędzy krajowe i zagraniczne jednostki
- zyski są transferowane do najlepszego kraju z punktu widzenia korporacji


(…)

… widzenia korporacji
korzyści z posiadania marek globalnych (7)
- korzyści skali produkcji (jako utrzymanie przewagi konkurencyjnej poprzez inwestycje w kosztowne prace badawczo rozwojowe oparte o innowacje po najniższej cenie co jest możliwe przy określonej skali produkcji)
- nieskomplikowane i niedrogie wejście na nowe rynki
- duża skala obrotów poprzez wykorzystanie segmentów z wielu krajów
- korzyści…
… na różne rynki(wprowadzenie zasad Jednolitego Rynku Wew. i likwidacje barier w wymianie międzynarodowej, poziom standardów jakościowych (normy łagodne, ostrzejsze), szybszy rozwój innowacji w produktach poprzez 1.możliwość działania pracowników pionów B+R nie tylko zajmując się przystosowaniem produktów do wymogów, ale i poświęcają uwagę na prace badawczo rozwojowe.
2. jednorodna procedura testowania…
… dystrybucji
- warunkach sprzedaży
- preferencjach nabywców
- cenowej elastyczności
- popytu nabywców
czynniki wpływające na ujednolicenie cen
- internacjonalizacja konkurencji i homogenizacja struktur rynkowych
- umiędzynarodowienie sieci detalicznych
- rosnąca groźba stosowania arbitrażu cenowego (importu równoległego) - chodzi tu o nabywanie towarów w krajach o niższych cenach i sprzedawanie ich w krajach…
… budowania marki (analiza konkurencji, koncentrowanie się na celach funkcjonalnych, komunikowanie o tożsamości marki pracownikom i kontrahentom
- określenie odpowiedzialności za markę (Brand Champion Business Managment Team )
- wykorzystanie najlepszych strategii
różnice między konsumentami w doborze produktów
-kulturowe (przejawiające się w odmiennej postawie wobec konsumpcji, w zróżnicowanym poziomie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz