Wykład 4 z podstaw marketingu: Strategie marketingowe a faza cyklu produktu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 315
Wyświetleń: 924
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład 4 z podstaw marketingu: Strategie marketingowe a faza cyklu produktu - strona 1 Wykład 4 z podstaw marketingu: Strategie marketingowe a faza cyklu produktu - strona 2

Fragment notatki:

Wykład 28.03.11
Strategie marketingowe a faza cyklu produktu
Strategia
Produkt
Wprowadzenie
Oferowanie produktu podstawowego
Wzrost
Oferowanie nowych produktów
Dojrzałość
Różnicowanie marek
Spadek
Usuwanie słabych pozycji
ceny
Pokrycie kosztów
Przenikanie rynku
konfrontacja
Obniżanie cen
dystrybucja
Selekcja kanałów
intensywna
Bardziej intensywna
Usuwanie kanałów
Promocja
Budowanie świadomości
Budowanie preferencji
Budowanie lojalności
Redukcja do minimum
Istota i strategia marki
Marka- to nazwa, termin, symbol, wzór lub ich kombinacja, mające na celu oznaczenie produktu lub usługi sprzedawcy i odróżnienie go od oferty konkurentów (wg. Amerykańskiego stowarzyszenia marketingu pochodząca z lat 60-tych XX w.)
Pojęcie marka funkcjonuje również jako swoisty skrót myślowy, oznaczający rynkowy wizerunek produktu lub/i sprzedawcy, który je oferuje.
Znaczenie marki:
Marka to złożony symbol o sześciu poziomach znaczeniowych:
Cechy: marka kojarzy się z pewnymi cechami np. nazwa Mercedes kojarzy się z kosztownym, dobrym, trwałym i prestiżowym samochodem.
Korzyści: cechy marki przekładają się na korzyści użytkowe, emocjonalne; cecha „kosztowny” oznacza korzyści emocjonalne dla nabywcy: „będę się czuł ważny: podziwiany”, a cecha „trwały” oznacza korzyść użytkową
Wartości: marka mówi też o wartościach dostarczanych przez producenta
Kultura: marka może być odzwierciedleniem pewnej kultury
Osobowość: morka może kojarzyć się z konkretną osobowością
Użytkownik: marka sugeruje rodzaj klienta kupującego i użytkującego produkt
Czynniki określające wybór strategii marki:
Możliwość transformacji danej marki
Wielkość funduszy przeznaczonych na promocję
Stopień nasycenia rynku istniejącymi produktami markowymi
Strategia marki
Strategie marki indywidualnej polega na oznaczeniu każdego produktu własną marką Zastosowanie:
Wprowadzenie na rynek produktu zaspokającego inną potrzebę(należącą do innej kategorii produktowej)
Strategie ekspansywne(wymaga wysokich nakładów na promocję)
Duże nasycenie rynku dotychczasowymi produktami markowymi Minimalizacja przenoszenia ryzyka na całą firmę w razie utraty reputacji przez jeden z produktów
Zalety strategii:
Możliwość poszerzenia rynku zbytu
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz