Strategiczne opcje konkurencyjne- opracowanie

Nasza ocena:

5
Wyświetleń: 455
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategiczne opcje konkurencyjne- opracowanie - strona 1 Strategiczne opcje konkurencyjne- opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

STRATEGICZNE OPCJE KONKURENCYJNE
- na wzrost PWU płacimy tę samą cenę
- najczęściej stosowana: wzrost PWU i wzrost ceny, jest to normalne działanie. Niebezpieczeństwo, że my podwyższając PWU i cenę wskoczymy do wyższego segmentu rynku.
- ryzykowna opcja, wzrost ceny ale nie zmienia się PWU. Sukces gdy tę strategię powtórzy konkurencja
- wzrost ceny i spadek PWU. To nie powinno się nigdy zdarzyć, nie przynosi sukcesu np. rynek usług doradczych w Polsce na początku lat '90, możliwe do zastosowania ale na krótko
- spadek PWU przy niezmienionej cenie. Przyczyny stosowania tej opcji:
przyzwyczajenie klienta do określonego produktu
zdarza się że jest stosowana przez przypadek, firmy chcąc obniżyć koszty szukają elementów substytucyjnych do produkcji i może to obniżyć jakość produktu.
Może być nieświadomie stosowana.
- spadek ceny i spadek PWU. Może przynieść powodzenie, taki produkt trafia do niższego segmentu rynku, widoczne jest to w przemyśle samochodowym.
- Ta opcja może doprowadzić do tego, że rozszerza się rynek.
- najlepsza z możliwych opcji dla klienta. Klient kupi taki produkt np. komputery
ETAPY KONSTRUOWANIA MACIERZY KLIENTA
Identyfikacja segmentów. Musimy określić, który produkt jest w którym segmencie i konkurentów
Określenie wyznaczników PWU dla segmentu
zaleca się żeby te wyznaczniki były proponowane, opracowywane przez klientów.
Ocena wyznaczników PWU
Ważne jest tu określenie wag poszczególnych czynników i ocena naszej firmy
Określenie wyników firmy na osi PWU
Wyniki nasze i naszych konkurentów
Naniesienie pozycji na wykres macierzy
Określenie wyznaczników PWU wspólnych dla różnych segmentów
M. klienta mówi nam o tym jaka sytuacja jest w danym momencie, jak my w danym momencie wyglądamy na tle konkurencji, czym możemy wygrać z konkurencją.
Trzeba zwrócić uwagę na nasze zasoby organizacji. To jest bardzo ważne.
TEORIA PRZEWAGI W OPARCIU O ZASOBY FIRMY
Analiza istniejących i podstawowych umiejętności firmy, identyfikujemy mocne i słabe strony
Analiza potencjału generowania zysku w oparciu o te zasoby i umiejętności w powiązaniu z odpowiadającymi im szansami rynkowymi
Wybór strategii w oparciu o ujawnione możliwości
Uzupełnianie ujawnionych luk (tych które nam utrudniają działanie)
MACIERZ PRODUCENTA
Efektywność ogólna - miarą jest konkurencyjność firmy
Konkurencyjność operacyjna - na ile firma jest w stanie działać bieżąco na rynku


(…)

… - przesłanki, na których oparta jest jego optyka, patrzenie na siebie i branżę
Cele firmy konkurenta zarówno na szczeblu przedsiębiorstwa, jak i jednostki organizacyjnej
CELE ANALIZY KONKURENTÓW
Próba przewidzenia ich przyszłych strategii
Całościowa ocena ewentualnych reakcji konkurencji na posunięcia strategiczne firmy
Oszacowanie zdolności konkurencji do doścignięcia firmy w jej poszukiwaniach trwałej…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz