Strategia marketingowa firmy - produkcja obuwia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 399
Wyświetleń: 994
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia marketingowa firmy - produkcja obuwia - strona 1 Strategia marketingowa firmy - produkcja obuwia - strona 2 Strategia marketingowa firmy - produkcja obuwia - strona 3

Fragment notatki:


STRATEGIA MARKETINGOWA FIRMY „PABUT” „PABUT” S.A. jest jednym z dominujących producentów obuwia w kraju. Należy do trójki największych krajowych producentów Udział Spółki w rynku wynosi 3,2% przy zdecydowanie wyższym udziale rynkowym w segmencie obuwia dziecięcego. Wyróżnić można trzy podstawowe grupy asortymentowe obuwia oferowanego przez „PABUT” S.A., ze względu na grupę odbiorców do której oferta jest kierowana. Są to:
*obuwie dziecięce * obuwie młodzieżowe *obuwie damskie i męskie We wszystkich grupach asortymentowych Spółka produkuje różnorodne typy obuwia:
*sandały, * pantofle, * półbuty,* trzewiczki letnie,
* kalosze
* kozaki.
Spółka prowadzi ponadto działalność pomocniczą związaną z własną produkcją podstawową w zakresie wytwarzania podeszew, wkładek zwykłych i ortopedycznych do butów, pudełek tekturowych do pakowania obuwia, środków kosmetycznych dla obuwia, oraz wykrojników i części zamiennych do maszyn i urządzeń. Cechą charakterystyczną Spółki jest produkcja dużej ilości wzorów obuwia, co wiąże się z wymogami rynku i rosnącą konkurencją. W ostatnich latach ilość produkowanych wzorów systematycznie wzrastała - z ponad 120 w roku 1994 do 200 w roku 1996. Tendencja wzrostowa w liczbie produkowanych wzorów świadczy o bardzo dużej elastyczności Spółki na zmiany trendów rynkowych, co jest niewątpliwym atutem „PABUT” S.A. Z badań rynkowych przeprowadzonych na zlecenie Spółki przez „DEMOSKOP” we wrześniu 1996 roku wynika, że „PABUT” S.A., jako producent obuwia w skali Polski jest rozpoznawany przez około 7% respondentów. Misja przedsiębiorstwa Firma kieruje się zasadą
„Twoje zdrowie - nasze buty”
Kluczową częścią misji firmy jest obsługa rynku poprzez ciągłe innowacje produktu co wiąże się z dopasowaniem do nowych, specyficznych potrzeb grup nabywców zmuszając firmę do wprowadzenia produktu określanego jako „zdrowa stopa”. Skutkiem tego będzie zwiększenie grupy odbiorców swoich towarów na dotychczasowym rynku, zwiększenie sprzedaży obuwia młodzieżowego. Firma chce również zwiększyć odsetek rozpoznawalności wśród większej liczby potencjalnych odbiorców, co z kolei wymaga ekspansji geograficznej, zwiększenia badań rynkowych, a także nakładów na reklamę i public relation.


(…)

… pary butów ( ) PLN.
Wówczas roczny potencjalny popyt będzie się kształtował na poziomie ujęcia:
Ilościowego: 20,8 tys x 14 l x 12 =750,4 tys. hl.
Wartościowego: 20,8 tys. x 14 l x 3 PLN = 225,09 mln PLN ANALIZA PODAŻY:
Na rynku działa sześciu liczących się producentów krajowych ( Złotoryja, Kamienna Góra, Bielsko Biała, Nowa Sól, Chełm, Nowy Targ), przy czym zdecydowanym liderem rynkowym jest Babut ( 11,2 % udziału na rynku).
Tab.3 Najwięksi producenci obuwia w Polsce (1997/98)
lp
PRZEDSIĘBIORSTWA PIWOWARSKIE
WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY W (TYS. HL.)
UDZIAŁ W RYNKU
DYNAMIKA SPRZEDAŻY
1997
1998
1
Złotoryjskie Zakłady Obuwia S.A. w Złotoryji,
2
Zakłady Przemysłu Skórzanego „KARKONOSZE” S.A. w Kamiennej Górze,
3
Bielskie Zakłady Obuwia „BEFADO” w Bielsku Białej,
4
Nowosolskie Zakłady Obuwia w Nowej Soli,
5…
… krajowych producentów obuwia: Złotoryjskie Zakłady Obuwia „ZŁOTORYJA” S.A., Lubelskie Zakłady Przemysłu Skórzanego S.A.,
„ŁUKBUT” S.A. zostało włączonych do Programu Powszechnej Prywatyzacji.
Jak dotąd jedynie Zakłady Obuwnicze „ARIEL” S.A. z Radomia jest spółką publiczną, której akcje notowane są na rynku równoległym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1996 roku.
2.1.2.1 Charakterystyka…

określenie otoczenia konkurencyjnego
znaczenie importu ( jeśli jest)
konkurencja spoza branży
G Marketing - mix
linia produktu
pozycja rynkowa produktu w zależności od stopnia jego wyróżnienia, jakości, szerokości lini produktu, opakowania i usług dla nabywcy
faza w cyklu życia produktu
oferowane marki indywidualne ( jeśli są)
Polityka i kanały dystrybucji
wykorzystywanie i nie wykorzystywanie kanały…
… obuwie młodzieżowe.
2.1.2 Charakterystyka otoczenia „ŁUKBUT” S.A.
Największymi konkurentami „ŁUKBUT” S.A. na polskim rynku są:
* Złotoryjskie Zakłady Obuwia S.A. w Złotoryji,
* Zakłady Przemysłu Skórzanego „KARKONOSZE” S.A. w Kamiennej Górze, * Bielskie Zakłady Obuwia „BEFADO” w Bielsku Białej,
* Nowosolskie Zakłady Obuwia w Nowej Soli,
* Zakład Produkcji Skórzanej „ESCOTT” S.A. w Chełmie
* Zakłady…
…”. Sezonowość produkcji obuwia ma znaczący wpływ na wyniki finansowe Spółki. Wahania sezonowe związane ze strukturą produkcji Spółki znajdują odzwierciedlenie w wynikach finansowych osiąganych w poszczególnych kwartałach. Wyniki pierwszych dwóch kwartałów każdego roku obrotowego utrzymują się na niskim poziomie lub wręcz mogą przyjmować wartości ujemne. Spodziewane większe korzyści finansowe przynosi Spółce…
… ), a 65 % przez pozostałe kanały. Do podstawowych tendencji w rozwoju kanałów dystrybucji zaliczono takie zjawiska jak:
Rosnące znaczenie zintegrowanych kanałów dystrybucji (większość firm konkurencyjnych dysponuje własnymi placówkami handlowymi),
Powstawanie nowych form handlu hurtowego (np. hurtownie typu cash carry),
Duże rozdrobnienie w handlu detalicznym.
SZANSE RYNKOWE:
głęboka nisza rynkowa ( piwo…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz