Plan marketingowy - fabryka obuwia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 707
Wyświetleń: 2261
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Plan marketingowy  - fabryka obuwia  - strona 1 Plan marketingowy  - fabryka obuwia  - strona 2 Plan marketingowy  - fabryka obuwia  - strona 3

Fragment notatki:


PLAN MARKETINGOWY FABRYKI OBUWIA "ALKA" W SŁUPSKU NA OKRES OD 1997 DO 1999 ROKU
Spis treści Charakterystyka przedsiębiorstwa
Rys historyczny
Misja firmy
SJB
Analiza makrootoczenia
Segmenty makrootoczenia
Scenariusze stanów otoczenia
Analiza potencjału strategicznego
Bilans strategiczny zasobów przedsiębiorstwa
Kluczowe czynniki sukcesu
Profile konkurencyjne
Cykl życia produktu.
Macierz BCG
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Pięć sił Portera Mapy grup strategicznych
Analiza SWOT
1. Charakterystyka organizacyjno - ekonomiczna fabryki obuwia. Fabryka obuwia ''ALKA'' SA miała swój początek w 1969 roku jako spółka ZOO, kiedy to zostały wybudowane w Słupsku zakłady produkcji obuwia. Północne Zakłady Przemysłu Skórzanego ''ALKA'' powstały w 1973 roku w drodze połączenia:
Zakładu Obuwia w Słupsku z oddziałem w Darłowie i Lęborku,
Zakładu Garbarskiego w Białogardzie,
Zakładu Garbarskiego w Dębicy Kaszubskiej,
Zakładu Garbarskiego w Kępicach,
Fabryki Rękawiczek i Odzieży Skórzanej w Miastku.
Podstawowym produktem przedsiębiorstwa było obuwie męskie (ok. 60% produkcji ) sprzedawane było w kraju, ale również eksportowane było do ZSRR, Kanady, Anglii, Holandii, Niemiec, Australii, Austrii, i USA.
W końcu lat 80-tych przedsiębiorstwo zatrudniało 4.171 osób i produkowało 4 mln par obuwia.
Transformacja systemu gospodarczego w Polsce na początku lat 90-tych oraz załamanie rynków ZSRR bardzo negatywnie odbiło się na działalności firmy. Przejście zakładów na warunki samofinansowania i pojawiający się w Polsce import konkurencyjnego obuwia (uniemożliwiające kosztowe ustalanie cen), spowodowały, że firma wpadła w poważne problemy finansowe. Źródłem problemów były znaczne przerosty kosztowe (duży majątek socjalny, przerost zatrudnienia), lawinowy wzrost stóp oprocentowania kredytów, niska efektywność pracy i brak umiejętności funkcjonowania w gospodarce rynkowej. W efekcie dramatycznie spadła sprzedaż, rosły jej straty i zadłużenie.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz