Stacje rozrządowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1106
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Stacje rozrządowe - strona 1 Stacje rozrządowe - strona 2 Stacje rozrządowe - strona 3

Fragment notatki:

Stacje rozrządowe  Stacje rorządowe  • Stacje rozrządowe to stacje, na których prowadzona jest praca polegająca na  przyjmowaniu, rozrządzaniu i ponownym zestawianiu pociągów towarowych.    Stacja rozrządowa wykonuje 7 głównych grup czynności:    1. przyjęcie pociągów,    2. przygotowanie składu do rozrządzania,    3. rozrządzanie,    4. gromadzenie wagonów poszczególnych relacji na torach kierunkowych,    5. zestawianie ze zgromadzonych wagonów składów według relacji (planu zestawiania),    6. przygotowanie pociągów do wyprawienia,    7. wyprawienie pociągu na szlak.    • Przyjmowanie i wyprawianie pociągów to praca pociągowa.    • Pozostała cześć czynności wykonywana jest jako praca manewrowa, której jednym z  elementów jest rozrządzanie.        Klasyfikacja stacji rozrządowych:    • Główne - relacje międzyregionalnąoraz obszar ciążenia    • Pomocnicze - punkty ładunkowe w obszarze ciążenia    • Duże stacje obsługi - stacje obsługi kombinatów przemysłowych, dzielnic przemysłowych  miast, stacje zespołów przeładunkowych    Pociąg zdawczo-manewrowy- pociąg towarowy dalekobieżny - Pociąg zdawczo-manewrowy          1. stacja rozrządowa równlowa bez górki to stacja, na której rozrządzanie      2. stacja rozrządowa równlowa z górką to stacja, na której wagony do rozrządzania są  pchane przez lokomotywę manewrową na sztuczną górkę natomiast, z górki odprzęgi  zjeżdżają na odpowiednie tory kierunkowe poprzez działanie siły grawitacji.    3. stacja rozrządowa pochylnlowa - ten typ stacji występuje już niezwykle rzadko ze względu  na trudność uformowania terenu w całości na pochylni. Ich zaletą jest, że całość cyklu  rozrządzania I zestawiania wykonywana jest z użyciem siły grawitacji.  Stacje rorządowe  pod względem kierunku pracy:    Stacje Jednokierunkowe to pojedyncze układy rozrządowe. Układ torowy pojedynczego  układu rozrząaowego dzieli się na trzy podstawowe grupy torów:    • grupa torów przyjazdowych (P). na które przyjeżdżają pociągi z wagonami do  rozrządzania,    - grupa torów Warunkowych (K), na które są kierowane odprzęgi zjeżdżające z górki  rozrządowej. Poszczególne lory tej grupy są przypisane dla ustalonych relacji pociągów, tak  że rozrządzane wagony zgodnie z Ich relacją są kierowane na odpowiadające relacji lory  kierunkowe.    - grupa torów torów odjazdowych (O) to grupa torów na które| pociągi są zestawiane I  wyprawiane na szlak - zgodny z relacją zestawionych w sktad wagonów.    - Odjazdowych Tranzytowych  Stacje dwukierunkowe to podwójny układ rozrządczy. gdzie praca rozrządowa prowadzona 

(…)

… oraz między innymi do kierującego pracą manewrowych w torach
kierunkowych (ustawiacz lub wyznaczony manewrowy), dyżurnemu manewrowemu ,
czyli pracownikowi obsługującemu pulpit rozrządu, pracownikowi obsługującemu
hamulce torowe, manewrowych realizujących hamowanie wagonów płozami,
pracownikom realizującym rozłączanie odprzęgów i innym pracownikom, którzy są
wymienieni w regulaminie pracy manewrowej.
przygotowanie…
… ustawiacza, który podaje sygnały na tarczy
rozrządowej oraz między innymi do kierującego pracą manewrowych w torach
kierunkowych (ustawiacz lub wyznaczony manewrowy), dyżurnemu manewrowemu ,
czyli pracownikowi obsługującemu pulpit rozrządu, pracownikowi obsługującemu
hamulce torowe, manewrowych realizujących hamowanie wagonów płozami,
pracownikom realizującym rozłączanie odprzęgów i innym pracownikom…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz