To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przebieg rozrządzania pociągów Gdy pociąg towarowy zostanie przyjęty na stację następuje sporządzenie: karty rozrządowej na podstawie dokumentów przewozowych w tym listów przewozowych Karta rozrządowa zawiera informacje na temat numeru rozrządzanego pociągu, numeru kolejnego rzutu, liczby wagonów w odprzęgu, masę brutto odprzęgu, nr toru kierunkowego, nr płozowego, datę godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozrządu. Sporządzona karta rozrządowa jest przekazywana do kierującego pracą górki rozrządowej, czyli ustawiacza lub starszego ustawiacza, który podaje sygnały na tarczy rozrządowej oraz między innymi do kierującego pracą manewrowych w torach kierunkowych (ustawiacz lub wyznaczony manewrowy), dyżurnemu manewrowemu, czyli vrowych realizujących h wagonów płozami, pracownikom realizującym rozłączanie odprzęgów i innym pracownikom, którzy są wymienieni w regulaminie pracy manewrowej. Jprzęgami. \ iją rozłączor przygotowania odprzęgi nie zostaj Gdy skład Jest gotowy do rozrządzania, ustawiacz (kierownik górki) zgłasza do nastawni rozrządowej tą gotowość. Następnie czeka, na zgodę, na podanie sygnału zezwalającego na tarczy rozrządowej. O tym kiedy zgoda będzie udzielona decyduje dyżurny manewrowy w nastawni - pracownik odpowiedzialny za ustawianie dróg przebiegu dla odprzęgów poprzez obsługę pulpitu. Po otrzymaniu zgody ustawiacz podaje na tarczy sygr zezwalający na popychanie składu z określoną prędkcością. Technologia pracy jednokierunkowej, równiowej stacji rozrządowej z układem podłużnym grup torów i górką rozrządową Technologia pracy jednokierunkowej, równiowej stacji rozrządowej z układem podłużnym grup torów i górką rozrządową '..'Tsssfer'* : —: . Istnieją stacje rozrządowe na których cały cykl rozrządzania na górce jest w pełni zautomatyzowany. Zaprogramowane zostają kolejne rzuty po czym urządzenia sterująco - kontrolne kierują kolejne odprzęgi na odpowiednie tory kierunkowe. Stacje postojowe Stacje postojowe (techniczne) Stacje, na których dokonuje się następujących czynności: • Wjazd, przekazanie pociągu, odczepianie i odjazd lokomotywy pociągowej, wstępny przegląd techniczny (hamulce, ogrzewanie) (30 min) • Przeformowanie składu (wyłączenie wagonów niesprawnych, wyłączenie wagonów pocztowych, włączenie wagonów sprawnych, zmiana składu lub kolejności wagonów) (15 min)
(…)
… na torach rezerwowych
Rozbudowana sieć infrastruktury
-
tory przeznaczone do mycia - ciepła I zimna woda - krany I hydranty co 20-40 m,
-
układ zbierania i oczyszczania wód technologicznych
-
sieć energetyczna i oświetleniowa
•
drogi wewnętrzne - przemieszczanie sprzętu i ludzi
Utwardzone międzytorza (rozstaw torów mini. 6,Om) - dojazd wózków do pociągów
•
W pobliżu stacji postojowej obiekty technologiczne…
… sieć infrastruktury
- tory przeznaczone do mycia - ciepła I zimna woda - krany I hydranty co 20-40 m,
- układ zbierania i oczyszczania wód technologicznych
- sieć energetyczna i oświetleniowa
• drogi wewnętrzne - przemieszczanie sprzętu i ludzi
Utwardzone międzytorza (rozstaw torów mini. 6,Om) - dojazd wózków do pociągów
• W pobliżu stacji postojowej obiekty technologiczne:
- Lokomotywownia
- Baza…
….
co ok.. 3 dni/codzienne czyszczenie wewnątrz - 50 min)
•
drobne naprawy nadwozia i podwozia, zaopatrzenie wagonów w wodę, mydło itp.,
zaopatrzenie wagonów sypialnych w pościel i restauracyjnych w żywność i napoje (120-180 min)
•
Oczekiwanie składu na odjazd (3-4 godziny)
•
Przyjęcie pociągu przez drużynę konduktorską, dojazd lokomotywy pociągowej, próba
hamulców, wyjazd
Stacje postojowe (techniczne…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)