Stacje rozrządowe - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Stacje rozrządowe - wykład - strona 1 Stacje rozrządowe - wykład - strona 2 Stacje rozrządowe - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Stacje rorządowe    Stacje rozrządowe to stacje, na których prowadzona jest praca polegająca na przyjmowaniu,  rozrządzaniu i ponownym zestawianiu pociągów towarowych.  Stacja rozrządowa wykonuje 7 głównych grup czynności:  1.  przyjęcie pociągów,  2.  przygotowanie składu do rozrządzania,  3.  rozrządzanie,  4.  gromadzenie wagonów poszczególnych relacji na torach kierunkowych,  5.  zestawianie ze zgromadzonych wagonów składów według relacji (planu zestawiania),  6.  przygotowanie pociągów do wyprawienia,  7.  wyprawienie pociągu na szlak.        Przyjmowanie i wyprawianie pociągów to praca pociągowa.    Pozostała cześć czynności wykonywana jest jako praca manewrowa, której jednym z  elementów jest rozrządzanie.        Klasyfikacja stacji rozrządowych:  •   Główne - relacje międzyregionalne oraz obszar ciążenia  •   Pomocnicze - punkty ładunkowe w obszarze ciążenia  •   Duże stacje obsługi - stacje obsługi kombinatów przemysłowych, dzielnic przemysłowych  miast, stacje zespołów przeładunkowych  Pociąg zdawczo-manewrowy- pociąg towarowy dalekobieżny - Pociąg zdawczo-manewrowy     Rozróżniania się trzy rodzaje stacji rozrządowych:  1.  Stacja rozrządowa równiowa bez górki to stacja, na której rozrządzanie  składów odbywa się  na przykład metodą odstawiania i odrzutów, co było opisane w dziale zasady i opis pracy  manewrowej.  2.   stacja rozrządowa równiowa z górką  to stacja, na której wagony do rozrządzania są pchane  przez lokomotywę manewrową na sztuczną górkę natomiast, z górki odprzęgi zjeżdżają na  odpowiednie tory kierunkowe poprzez działanie siły grawitacji.  3.    stacja rozrządowa pochylniowa  - ten typ stacji występuje już niezwykle rzadko ze względu  na trudność uformowania terenu w całości na pochylni. Ich zaletą jest, że całość cyklu  rozrządzania I zestawiania wykonywana jest z użyciem siły grawitacji.    Rozrządzanie z użyciem siły grawitacji, czyli na stacjach rozrządowych równiowych z górką oraz  pochlniowych jest bardziej ekonomiczne od rozrządzania równiowego bez górki, gdyż znacząco  zmniejszona jest łączna droga pokonywana przez lokomotywy manewrowe, a wagony toczą sił na  odpowiednie lory zastawcze po pochyłości toru na skutek działania siły grawitacji.    Stacje rozrządowe  pod względem kierunku pracy:  Stacje Jednokierunkowe to pojedyncze układy rozrządowe. Układ torowy pojedynczego układu  rozrządowego dzieli się na trzy podstawowe grupy torów:    grupa torów przyjazdowych (P). na które przyjeżdżają pociągi z wagonami do rozrządzania, 

(…)


Zwykle >20 torów, niekiedy około 60 na wolnych końcach torów kierunkowych żeberka wyciągowe i
porządkowanie wagonów unikamy tworzenia grup porządkowej torów
Długość torów minimum750 m (dla pociągów 150 0siowych)
Stacje rorządowe
W zależności od układu grup torów wyróżnia się stacje rozrządowe
z:
- podłużnym układem grup torów, gdzie grupa torów
przyjazdowych, kierunkowych
i odjazdowych ustawione…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz