Elementy układu przestrzenno-funkcjonalnego kolejowych stacji rozrządowych. Elementy stacji rozrządowej: · Tory przyjazdowe , na których skład przybywającego pociągu zostaje przyjęty od drużyny konduktorskiej i przygotowany do rozrządzania. · Tory kierunkowe (rozrządowe) , na których rozstawia się wagony odpowiednio do kierunku lub punktu dalszego przeznaczenia. · Tory porządkowe , na których wagony podzielone na torach kierunkowych ustawia się we właściwej kolejności i zestawia się z nich skład nowego pociągu. · Tory odjazdowe , na które wystawia się skład, poddaje się go oględzinom technicznym, spisuje się wagony, przekazuje drużynie konduktorskiej, przygotowuje do odjazdu i po podłączeniu lokomotywy oraz próbie hamulców wysyła w dalszą drogą. · Tory przebiegowe łączące różne grupy torów ze sobą lub innymi punktami stacji, np. służą do przebiegu lokomotyw do lokomotywowni. · Tory wyciągowe potrzebne do przestawiania wagonów z jednego toru na inny tor równoległy. · Tory przeładunkowe używane w przypadkach, kiedy uszkodzony wagon lub jego ładunek nie może odbywać dalszej drogi i musi być poddany przeładunkowi. · Tory naprawcze , na których mniejsze uszkodzenia usuwa się bez przeładowywania ładunku wagonu.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)