Elementy układu przestrzenno-funkcjonalnego kolejowych stacji rozrządowych

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1631
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Elementy układu przestrzenno-funkcjonalnego kolejowych stacji rozrządowych - strona 1

Fragment notatki:

Elementy układu przestrzenno-funkcjonalnego kolejowych stacji rozrządowych.      Elementy stacji rozrządowej:    ·  Tory przyjazdowe , na których skład przybywającego pociągu zostaje przyjęty od drużyny  konduktorskiej i przygotowany do rozrządzania.    ·  Tory kierunkowe (rozrządowe) , na których rozstawia się wagony odpowiednio do  kierunku lub punktu dalszego przeznaczenia.    ·  Tory porządkowe , na których wagony podzielone na torach kierunkowych ustawia się we  właściwej kolejności i zestawia się z nich skład nowego pociągu.    ·  Tory odjazdowe , na które wystawia się skład, poddaje się go oględzinom technicznym,  spisuje się wagony, przekazuje drużynie konduktorskiej, przygotowuje do odjazdu i po  podłączeniu lokomotywy oraz próbie hamulców wysyła w dalszą drogą.    ·  Tory przebiegowe  łączące różne grupy torów ze sobą lub innymi punktami stacji, np. służą  do przebiegu lokomotyw do lokomotywowni.    ·  Tory wyciągowe  potrzebne do przestawiania wagonów z jednego toru na inny tor  równoległy.  ·  Tory przeładunkowe  używane w przypadkach, kiedy uszkodzony wagon lub jego ładunek  nie może odbywać dalszej drogi i musi być poddany przeładunkowi.    ·  Tory naprawcze , na których mniejsze uszkodzenia usuwa się bez przeładowywania  ładunku wagonu.        ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz