Środki techniczne pracy biurowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 3297
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Środki techniczne pracy biurowej - strona 1 Środki techniczne pracy biurowej - strona 2

Fragment notatki:

Środki techniczne pracy biurowej Poza typowymi urządzeniami technicznymi, takim jak np.: komputer, faks, telefon,
kserokopiarka, czy niszczarka nieodzownymi narzędziami pracy sekretarki są:
Ü terminarze
Służą do rejestrowania wszystkich uzgodnionych i planowanych spotkań, narad, podróży,
przyjazdów i odjazdów delegacji oraz innych przedsięwzięć angażujących szefa. Terminarz
jest prowadzony w kalendarzu biurowym, który powinien być do tego celu odpowiednio
przygotowany.
ÛÜ notatniki
Służą do notowania poleceń szefa, wyników bezpośrednich i telefonicznych rozmów
przeprowadzonych ze współpracownikami i interesantami, a także do sporządzania planów
pracy, ewidencji, narad.
ÛÜ Å›rodki do przechowywania dokumentów
Typowe środki do przechowywania dokumentów to: segregator, skoroszyt, obwoluta,
teczka.
ÛÜ formularze
Odpowiednio skonstruowane druki, które wypełniane są poprzez wpisywanie informacji,
co pozwala na zaoszczędzenie czasu.
ÛÜ skorowidze
Urządzenie pomocnicze znacznie ułatwiające odszukiwanie zgromadzonych informacji.
ÛÜ pomocniczy sprzęt biurowy
Obejmuje takie przybory jak: papier, dziurkacz, zszywacze przybory do pisania.
W pracy biurowej może być także wykorzystywany dyktafon - urządzenie do
nagrywania głosu. Służy przede wszystkim, do rejestracji przebiegu zebrań, dyktowania
korespondencji czy nagrywania rozmów telefonicznych.
Urządzeniem, które zostało wyparte przez komputer, a które można spotkać jeszcze
w wielu sekretariatach jest maszyna do pisania.
Praca sekretarki wymaga sprawnej organizacji, dlatego również pomoce i urządzenia techniczne i biurowe są niezwykle istotne w jej codziennej pracy.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz