To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Środki techniczne pracy biurowej Poza typowymi urządzeniami technicznymi, takim jak np.: komputer, faks, telefon,
kserokopiarka, czy niszczarka nieodzownymi narzędziami pracy sekretarki są:
Ü terminarze
SÅużÄ
do rejestrowania wszystkich uzgodnionych i planowanych spotkaÅ, narad, podróży,
przyjazdów i odjazdów delegacji oraz innych przedsiÄwziÄÄ angażujÄ
cych szefa. Terminarz
jest prowadzony w kalendarzu biurowym, który powinien byÄ do tego celu odpowiednio
przygotowany.
ÛÜ notatniki
SÅużÄ
do notowania poleceÅ szefa, wyników bezpoÅrednich i telefonicznych rozmów
przeprowadzonych ze wspóÅpracownikami i interesantami, a także do sporzÄ
dzania planów
pracy, ewidencji, narad.
ÛÜ Årodki do przechowywania dokumentów
Typowe Årodki do przechowywania dokumentów to: segregator, skoroszyt, obwoluta,
teczka.
ÛÜ formularze
Odpowiednio skonstruowane druki, które wypeÅniane sÄ
poprzez wpisywanie informacji,
co pozwala na zaoszczÄdzenie czasu.
ÛÜ skorowidze
UrzÄ
dzenie pomocnicze znacznie uÅatwiajÄ
ce odszukiwanie zgromadzonych informacji.
ÛÜ pomocniczy sprzÄt biurowy
Obejmuje takie przybory jak: papier, dziurkacz, zszywacze przybory do pisania.
W pracy biurowej może byÄ także wykorzystywany dyktafon - urzÄ
dzenie do
nagrywania gÅosu. SÅuży przede wszystkim, do rejestracji przebiegu zebraÅ, dyktowania
korespondencji czy nagrywania rozmów telefonicznych.
UrzÄ
dzeniem, które zostaÅo wyparte przez komputer, a które można spotkaÄ jeszcze
w wielu sekretariatach jest maszyna do pisania.
Praca sekretarki wymaga sprawnej organizacji, dlatego również pomoce i urzÄ
dzenia techniczne i biurowe sÄ
niezwykle istotne w jej codziennej pracy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)