Organizacja i technologia pracy biurowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1771
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Organizacja i technologia pracy biurowej - strona 1 Organizacja i technologia pracy biurowej - strona 2

Fragment notatki:

Organizacja i technologia pracy biurowej Przebieg pracy biurowej Na przebieg pracy biurowej składa się:
- planowanie pracy: system pracy, struktura pracy, dziedziny pracy, działy pracy,
- regulowanie pracy: kategorie pracy, rodzaj pracy, jakość pracy, ilość pracy,
- wycena pracy: koszt pracy, wynagrodzenie za prace, wartość pracy kwalifikowanie pracy, zaszeregowanie pracy,
- zaopatrzenie pracy: urządzenia, narzędzia, materiały, w tym dokumenty i przepisy
- instruktaż pracy: tablice, tabele, karty, wykresy, instrukcje regulaminy, harmonogramy, zakresy, polecenia,
terminarze, organizery, plany,
- wykonywanie pracy obejmujące:
- zadania - powierzone zakresy realizacji celu,
- działania - wydzielone sposoby realizacji zadań,
- czynności - kompleksy zachowań i czynności,
- ruchy - najdrobniejsze części operacji,,
- mikroruchy - kinetyczne przemieszczenia w przestrzeni,
- kontrola pracy obejmująca: dokumentowanie, sprawność i ocenę pracy w aspekcie jej rzetelności, celowości
gospodarności i legalności,
- usprawnianie pracy obejmujące jej systematyzację, normalizację, formalizację, automatyzację.
Elementy organizacji pracy biurowej Na organizację pracy składają się następujące elementy: metody pracy, techniki pracy, procedury pracy,
standardy pracy, normy pracy, plany pracy regulaminy pracy, polecenia pracownicze, narzędzia pracy, materiały
pracy. Organizacja pracy wymaga odpowiedzi na pytania: co? Dlaczego? Jak? Czym? Z czego? Kiedy? Gdzie? Kto?
Podczas wykonywania pracy, w tym również biurowej, uwzględnienia wymaga: logistyka pracy, ergonomia pracy,
etyka pracy estetyka pracy, psychologia pracy, fizjologa pracy, prawo pracy, ekonomia pracy, prakseologia pracy,
teleologia pracy, metodologia pracy, technologia pracy.
Formalizacja pracy biurowej Formalizacja pracy biurowej obejmuje:
pisemne polecenia służbowe,
kontrolę wykonywania pracy,
ocenę jakości pracy,
rejestrację przebiegu pracy,
okresową sprawozdawczość z wykonanej pracy,
Praca na stanowisku biurowym z jednej strony jest organizowana i zarządzana, ale z drugiej polega na
organizowaniu i zarządzaniu. Kierowanie, w tym również każdą, pracą obejmuje: planowanie, organizowanie,
administrowanie, motywowanie, koordynowanie, kontrolowanie, regulowanie, decydowanie, reprezentowanie.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz