Sprzedaż usług turystycznych - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1309
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprzedaż usług turystycznych - wykład - strona 1 Sprzedaż usług turystycznych - wykład - strona 2 Sprzedaż usług turystycznych - wykład - strona 3

Fragment notatki:

SPRZEDAŻ USŁUG TURYSTYCZNYCH 1. KANAŁY DYSTRYBUCJI - system dystrybucji tworzony na podstawie jednego lub kilku kanałów. Kanały powinny umożliwiać przepływ strumieni: rzeczowych, finansowych, informacyjnych. ROLA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI:
- przepływ różnorodnych strumieni związanych z oferowaniem produktów na rynku. Wyróżniamy strumienie: rzeczowe, finansowe, informacyjne.
2. W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na czynniki, które mają wpływ na sprzedaż: * właściwa lokalizacja * dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty-klienta * typy punktów sprzedaży: - zewnętrzny (sieć agentów sprzedających nasz produkt ) - wewnętrzny ( nasz własny punkt przedsiębiorstwa) - dom klienta 3. KANAŁ DYSTRYBUCJI - zorganizowany i obsługiwany system stworzony lub wykorzystywany do zapewnienia wygodnych punktów sprzedaży i dostępu konsumentów; z dala od miejsc produkcji produktu. 4. PROCES DYSTRYBUCJI POLEGA na wyborze i działaniu przez kanały, którymi firma daje znać na rynku o swoim produkcie. - charakter bezpośredni ( producent- klient) - niskie koszty dystrybucji - charakter pośredni ( wytwórca- pośrednik- klient) - zwiększa strumień przepływu informacji wysyłanych przez pośredników- badają popyt 5. DYSTRYBUCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH JAKIE WYMAGANIA MUSI SPEŁNIĆ KANAŁ : 1) produkt powinien być w maksymalnych ilościach 2) kanał powinien umożliwiać przemieszczanie się odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni 3) uczestnicy muszą być ………… 4) zaplanowane cele dystrybucji przy najniższym koszcie GDS- globalny system dystrybucji Juwentur 6. DECYZJE DOTYCZĄCE NASZEGO PRZEDSIĘBIORSTWA, A KTÓRE MAJĄ WPŁYW NA KANAŁY: - sposób dotarcia do odbiorcy - określenie długości i szerokości kanału długość kanału - ilość pośredników między producentem a odbiorcą szerokość kanału - ilość punktów na poszczególnych szczeblach od producenta do odbiorcy 7. DYSTRYBUCJA - intensywna - selektywna - organizacja turystyczna wyznacza liczbę agentów na danym obszarze - ekskluzywna - tylko jeden agent ma prawo do sprzedaży naszego produktu 8. JAK PROJEKTUJEMY KANAŁY DYSTRYBUCJI: 1) podejmujemy decyzje co do ilości pośredników 2) typ pośredników 3) ustalić rozkład czynności między podmiotami tworzącymi kanał 4) ustalić zakres wsparcia technologicznego i materialnego dla pośrednika 5) znajomość specyfiki działania konkretnego rynku turystycznego (DMC) DMC- 9. SPECYFIKA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO: 1) niematerialny produkt (konsument ma możliwość wyboru danego dobra ale nie może go np. dotknąć) 2) wysoka cena, ryzyko wpisane w cenę 10. CO JEST WAZNE DLA TYCH, KTÓRZY UCZESTNICZĄ W KANALE DYSTRYBUCJI: - atrakcyjność oferty, jak łatwo ją sprzedać, maksymalizacja sprzedaży ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz