Sposoby zarządzania

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 623
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sposoby zarządzania - strona 1 Sposoby zarządzania - strona 2

Fragment notatki:

Zarządzanie Przez Cele (ZPC) - menedżer musi zajmować się tylko 10% przedsiębiorstwa, które dadzą mu 90% efektu pracy kierowniczej. Wartość menedżera polega na tym, by umiał wybrać te 10%.
-         jasne określenie celów
-         aktywne uczestnictwo kierowników niższych szczebli
-         elastyczne kierowanie
-         stosowanie zasady Pareta
 
Zarządzanie przez wyniki - polega na odchodzeniu od administracyjnych metod zarządzania na rzecz metod pośrednich, ekonomicznych przy silnej orientacji na wyniki działalności będące celem jak i podstawowym kryterium oceny.
(+)
-         elastyczna, dostosowuje sie do potrzeb klientów i rynku
-         szybsza ekspansja rynkowa firmy
-         szybszy rozwój zawodowy kierowników
-         kreacja naturalnych kryteriów ocen i awansów
-         konsolidacja menedżmentu i pracowników
-         eliminacja nieudaczników
(-)
-         trudna do wprowadzenie
-         wysokie koszty wprowadzenia
-         zwiększone ryzyko niepowodzeń
-         nastawienie na szybki zysk, omija rozwój firmy
 
Zarządzanie przez motywacje
 
Zarządzanie przez wyjątki - menedżer nie zajmuje sie codziennymi sprawami, bo robią to samodzielnie pracownicy, menedżer pomaga gdy powstają sytuacje nietypowe; (+) oszczędność czasu menedżera, sprzyja rozwojowi pracownika.
 
Zarządzanie ofensywne - szybka analiza konkurencji, wykorzystanie szans jakie daje szybkie działanie
(+)
-         pozwala na szybką reakcję
-         uczy elastyczności
-         duże pole działania
(-)
-         ciągłe zmiany w firmie
-         ryzykowne prowadzenie może doprowadzić do kłopotów finansowych
 
Trzy szczeble kierowania: (3) kierownik działu, (2) kierownik kierowników, (1) dyrektor główny;
 
Organizacja - grupa ludzi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany i skoordynowany aby osiągnąć pewien cel.
 
Zarządzanie - to dokładne poznanie tego czego oczekuje się od ludzi, a następnie dopilnowanie by wykonali to w najlepszy i najtańszy sposób.
 
Przedsiębiorca - osoba, która posiada predyspozycje psychiczne, wysoki stopień inteligencji, zdolność myślenia
 
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz