Menedżerowie: najwyższego: niewielka grupa, prezesi, wiceprezesi, dyrektorzy naczelni. Praca w warunkach różnorodności. Wytyczają cele, ogólną strategię a także politykę operacyjną. Reprezentują również organizację w kontaktach zewnętrznych. Zakup innych firm, inwestycje badawczo-rozwojowe.
Średniego: najliczniejsi, kierownicy zakładów, realizacja polityki i planów opracowanych na najwyższym szczeblu + nadzorowanie i koordynowanie menedżerów niższego szczebla.
Pierwszej linii: nadzorują i koordynują działania pracowników wykonawczych. Kierownicy sklepów.
Różne dziedziny:
menedżerowie ds. marketingu; pozyskiwanie konsumentów i klientów
ds. finansów zasoby finansowe organizacji
eksploatacji: konstruowanie systemów wytwarzających produkty i usługi organizacji oraz zarządzaniem tymi systemami
ds. zasobów ludzkich, zatrudnianie i doskonalenie pracowników
administracyjni:
inni, np. public relations
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)