Podział menedżerów według obszarów zarządzania - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 728
Wyświetleń: 3150
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podział menedżerów według obszarów zarządzania - wykład - strona 1 Podział menedżerów według obszarów zarządzania - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Podział menedżerów wg obszarów zarządzania:
Niezależnie od szczebla menedżerowie pracują w różnych obszarach przedsiębiorstwa
W danej firmie na wszystkich szczeblach mogą występować menedżerowie odpowiedzialni za:
marketing
finanse
eksploatację
zasoby ludzkie
administrację
inne dziedziny
Menedżerowie marketingu (kierownicy marketingu) - pracują w dziedzinach związanych z funkcją marketingu pozyskiwaniem konsumentów i klientów dla nabycia produktów i usług organizacji (obojętnie czy będą to samochody BMW, tygodnik lokalny, przeloty samolotami, ...). Dziedzina ta obejmuje także rozwój nowych wyrobów, promocję i dystrybucję.
Menedżerowie finansów (kierownicy finansów) - zajmują się zasobami finansowymi organizacji. Odpowiadają za działania:
rachunkowość
zarządzanie zasobami pieniężnymi
inwestycji
Menedżerowie eksploatacji (operacji) (kierownicy operacji) - zajmują się konstruowaniem systemów wytwarzania i usług, organizacji oraz zarządzaniem tymi systemami.
Zakres typowy obowiązków obejmuje kontrolę:
produktów
zapasów
jakości
projektów zakładu
wyboru miejsca produkcji
Menedżerowie zasobów ludzkich (kierownicy działu kadr) - są odpowiedzialni za zatrudnienie i rozwój pracowników.
Zajmują się:
planowaniem zasobów ludzkich
rekrutacją i doborem pracowników
szkoleniem i rozwojem kadr
projektowaniem systemów wynagrodzeń i premii
formułowaniem systemów oceny wyników
zwalnianiem pracowników osiągających słabe wyniki i nastręczających problemy
Menedżerowie administracyjni (kierownicy administracyjni) - nazywani menedżerami ogólnymi, nie są związani z jakąś specjalnością kierowniczą np.: administrator szpitala lub kliniki. Menedżerowie administracyjni są raczej wszechstronni, znają podstawy wszystkich dziedzin, jakimi się zajmuje przedsiębiorstwo, nie mają specjalistycznego wykształcenia w żadnej konkretnej dziedzinie.
Menedżerowie do spraw public relations - zajmują się stosunkami z opinią publiczną i środkami masowego przekazu. Zadaniem ich jest poprawa publicznego wizerunku organizacji.
Menedżerowie do spraw badań i rozwoju - koordynują działania naukowców i inżynierów pracujących nad projektami badawczymi oraz mogą być wykorzystywani jako wewnętrzni konsultanci, którzy służą wyspecjalizowanym doradztwem kierownikom operacyjnym.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz