Socjologia organizacji - wykład 7 (sem II)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 98
Wyświetleń: 560
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Socjologia organizacji - wykład 7 (sem II) - strona 1 Socjologia organizacji - wykład 7 (sem II) - strona 2 Socjologia organizacji - wykład 7 (sem II) - strona 3

Fragment notatki:

WY 7
Cd. Zmian
W etepie pierwszym procesu zmiany następuje zerwanie z ustaonymi schematami postępowania wypracowanymi w org. Bodziec do przeprowadzania zmian może pochodzić z samej organizacji lub z jej otoczenia. Obowiązująca sytuacja nie spełnia określonych wymagań, dlatego też podejmuje się decyzję o dokonaniu stosownej zmiany.
Etap drugi - jest podporządkowany procesami przekształceń i polega na właściwym odejściu od wyprachowanych w przeszłości zasad funkcjonowania org. Wymagana jest tu niezwykła koncentracja i dokładność w realizacji konkretnych kroków, które powinny polegać na precyzyjnym zaplanowaniu działań, oraz pozyskaniu niezbędnych zasobów do ich przeprowadzania,
Etap trzeci - następuje w nim przeproawdzanie utrwalonych zmian oraz wzmacnianie oeg w aspekcie jej funkcjonowania w nowych warunkach.
Po przygotowaniu i przeprowadzanie zmian konieczne jst uwzględnienie następujących wytycznych:
- upowszechnienie opinii o konieczności dokonania zmian w org, podanie przyczyn leżących i podstaw planowanych zmian i przekonanie pracowników, że utrzymanie istniejącego stanu rzeczy oznacza zagrożenie dla funkcjonowania org, gdyż utrudnia sprawną realizację celów, oraz dostosowanie się do wymogów rynku.
- stworzenie wizji przyszłego rozwoju org, zaprezentowanie możliwych wariantów rozwiązań, oraz określenie pożądanego w przyszłości kształtu org.
- zaprezentowanie realnych korzyści l aorg i jej pracowników wynikających ze zmienionego wprowadzania zmiany, np. przedstawienie przykładów firm, które przeprowadziły podobne zmiany, ukazanie pracownikom korzyści wynikających z przeprowadzonej zmiany orac przekonanie ich, że występuje trudności będą miały char. Przejściowy, wynikający z przystosowania się do nowych warunków.
- dokładne przygotowanie założeń i tepaów realizacji procesu zmiany, oraz zadań uznanych za najważniejsze, włączenie pracowników w proces realizacji projektu, aby mogli we właściwym czasie zgłosić zainteresowania oraz przedstawić własne propozycje
- włączenie do propagowania zmiany pracowników cieszących się szacunkiem i zaufaniem, gdyż ludzie chętniej akceptują zmiany jeśli są one popierane przez ludzi posiadających autorytet.
- stworzenie współpracy i zaangażowania sprzyjającym kontaktom personalnym, a także pobudzenie pracowników do współdzaniała w pozyskiwaniu nowych rozwiązań
- delegowanie uprawnień i odpowiedzialności, gdyż często uaktywnia to kreatywność i zaangażowanie pracowników dzięki większej swobodzie decydowania oraz pobudzeniu wiary we własne umiejętności
-stworzenie odpowiedniego systemu motywacyjnego promującego aktywność pracowników oraz zachęcającego do wprowadzenia zmian.
- demonstrowanie przez kierownictwo poparcia dla zmian oraz koncertowanie wysiłków na ich wprowadzanie


(…)

… w sukces przedsięwzięcia, charyzmę, umiejętności dostosowania do wymagań sytuacji. Podstawowe umiejętności lidera zmian porównywane są z umiejętnościami skutecznego menadżera, czyli:
techniczne
Zwiększania efektów własnej osoby
Zw. Z kierowaniem stresem
Koncepcyjne
komunikowania się
motywowania zdobywanie wiedzy i wywierania wpływu
Rozwiązywanie konfliktów
pracy z zespołem wprowadzania zmian
Przyczyny…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz