To tylko jedna z 18 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wymień i scharakteryzuj cele kierowania zasobami ludzkimi.
Cele kierowania zasobami ludzkimi
1. Dobór, utrzymanie i kwalifikowanie pracowników
Przewidywanie potrzeb w zakresie liczby i kompetencji pracowników w średnim i długim okresie oraz określenie ról i zadań każdego z nich
Zatrudnianie nowych pracowników
Ocenianie aktywności zawodowej i osiągniętych wyników pracy
Kształcenie ludzi
Oddziaływanie na mobilność pracowników
2. Motywowanie do sprawnej i twórczej pracy zespołowej
Wspomaganie pracownika w wykonywaniu jego ról (funkcji) organizacyjnych i osiąganiu osobistych celów
Tworzenie odpowiednich struktur i zasad funkcjonowania organizacji
3. Tworzenie warunków do indywidualnego rozwoju każdego pracownika
negocjacje z innymi partnerami w organizacji (związki zawodowe, oficjalni reprezentanci personelu, okolicznościowi delegaci)
rozwiązywanie problemów pracowników nawet wtedy gdy nie są one bezpośrednio związane z pracą
2.Na czym polega planowanie zasobów ludzkich i jak go się przeprowadza.
Planowanie zasobów ludzkich polega na określeniu, jakich pracowników potrzebuje firma, aby osiągnąć swoje strategiczne cele.
Planowanie zasobów ludzkich
1. Przewidywania przyszłych potrzeb
ocena menedżerska - jaki poziom nakładu pracy
analiza trendu wskaźników techniki badania pracy
modelowanie matematyczne
2. Analizowania dostępności i podaży ludzi
płynność zatrudnienia
analiza stażu pracy
wskaźnik przetrwania
analiza skutków awansów i transferów
ocena zmian warunków pracy i zjawiska absencji
podaż wewnętrzna (wiek, szczebel służbowy, kwalifikacje, doświadczenie, umiejętności) i zewnętrzna (niewystarczająca podaż, czynniki demograficzne, aspekty społeczno-geograficzne, typ pożądanego pracownika)
3. Planowanie dostosowania podaży i popytu
plan zatrudnienia
plan doskonalenia kadr
plan zastępstw
plan rozwoju pracowników
plan działań motywacyjnych
4. Monitorowanie wdrażania planu w życie
3. Czym jest polityka dotycząca zasobów ludzkich i czego dotyczy?
Polityka dotycząca zasobów ludzkich - stałe wytyczne na temat metod, jakie organizacja zamierza stosować w zarządzaniu ludźmi.
Celem polityki dotyczącej zasobów ludzkich lub zatrudnienia jest zadbanie o to, aby przy rozpatrywaniu spraw dotyczących ludzi w całej organizacji stosowano metody zgodne z wartościami firmy.
(…)
… przekazania na zewnątrz działalności wymagającej specjalistycznej wiedzy (np. z zakresu księgowości, zarządzania bazami danych czy call-center)
Procesów - firma przekazuje innej firmie cały proces związany z dodawaniem wartości produktowi czy usłudze (np. realizacja zamówień, logistyka czy projektowanie)
Korzyści z outsourcingu:
Obniżka kosztów działania
Oszczędność czasu
Poprawa jakości
Uzyskanie…
…. Deficyt w pracy zespołowej - partykularyzm i brak spójności utrudniają pracę zespołową
12. Deficyt w przywództwie - występuje swoista anemia przywództwa, spowodowana stosowaniem zasady „kozła ofiarnego” i filozofii „oblężonej twierdzy”
14. Wymień i krótko opisz etapy outsourcingu.
Proces outsourcingu
1.Planowanie
Jakie problemy firma zamierza się rozwiązać?
Jakie rodzaje działalności, funkcje i procesy…
… pracownika oraz tworzy atmosferę i warunki do kierowania własną karierą. Perspektywa bycia ocenianym działa stymulująco, ponieważ rzetelna jego ocena pracy ma doprowadzić do zmiany postawy wobec pracy. Z drugiej strony poprzez ocenę, pracownik ma uzyskać informacje o zaletach i wadach posiadanych przez siebie umiejętności, wiedzy, doświadczeniu, co ma na celu pobudzić indywidualne procesy rozwojowe i dokonanie wyboru odpowiedniej ścieżki kariery
7. Doskonali komunikację pomiędzy kierownictwem a podwładnymi
Informuje pracownika o wynikach, uzyskanych dzięki zastosowanemu systemowi ocen (feedback) oraz o postępach, jakich dokonał w swojej pracy po zastosowaniu zaleceń wynikających z dokonanej oceny
18. Wymień i opisz pięć błędów występujących przy ocenie?
Błędy oceniania
Efekt halo - sugerowanie…
….
Poziom IV (Efektów) - na tym etapie ocenia się zyski ze szkolenia w porównaniu z jego kosztami oraz stopień zrealizowania celów szkolenia w takich dziedzinach jak: sprzedaż, większa produktywności, mniejsza liczba wypadków, większe zadowolenie klientów itp.
17. Jakie są cele i korzyści płynące z ocen pracowników?
Cele systemu ocen pracowniczych
1. Dostarcza informacji pozwalających podjąć decyzję…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)