Rywalizacja intermedialna, rywalizacja intermedialna - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rywalizacja intermedialna, rywalizacja intermedialna - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Rywalizacja intermedialna, rywalizacja intramedialna Rywalizacja intramedialna to rywalizacja między różnymi podmiotami należącymi do tej samej kategorii, np. między stacjami telewizyjnymi (TVP vs TVN) Rywalizacja intermedialna to rywalizacja między mediami należącymi do różnych kategorii, np. między stacjami telewizyjnymi a radiowymi (TVN vs RMF) Przewaga strategiczna Przewaga strategiczna polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy. Jest to pozycja dominacji wynikająca np. z wyrobionej marki produktu, unikatowego patentu, nowoczesnej technologii czy wysokiej jakości produktu. Osiągnięcie przewagi strategicznej umożliwia zdobycie większych udziałów w rynku i/lub maksymalizację zysków, a w efekcie wzrost wartości firmy i maksymalizację korzyści udziałowców Kluczowe pojęcia Odbiorca (customer) Zawartość (content) Dystrybucja (distribution) Pojęcie „łańcucha wartości” Łańcuch wartości przedstawia dodawanie wartości do produktu, począwszy od zakupu wszystkich tych elementów, które są niezbędne dla realizacji produktu lub świadczenia usług, poprzez wykonywanie wszelkich informacji wytwórczych, aż po sprzedaż gotowego dobra i usług z nim związanych (Kowalski, 2008, s. 65). Typowy łańcuch wartości w mediach Produkcja  tworzenie pakietów  rozpowszechnianie Siła łańcucha jest w istotnym stopniu warunkowana przez najsłabsze ogniwo Rola tzw. „wąskich gardeł” Próba monopolizacji pewnych faz cyklu powstawania mediów Przykład: Apple
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz