Rynek turystyczny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 637
Wyświetleń: 2779
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rynek turystyczny - strona 1

Fragment notatki:

RYNEK TURYSTYCZNY Definicja rynku turystycznego (wg J. Altkorna) - proces w ramach którego nabywcy i sprzedawcy określają, co mają zamiar kupować i na jakich warunkach. Inaczej mówiąc to wzajemne stosunki wynikające z wymiany między dostawcami i odbiorcami, których decyzje kształtują podaż i popyt.
Produkt turystyczny - to wszystko to co turysta kupuje lub określenie węższe - wszystko to co turysta doświadcza w domu, w podróży, po podróży. PRODUKT TURYSTYCZNY dobra i urządzenia turystyczne usługi podstawowe - walory 1. podstawowe - to takie
turystyczne(walory które nie mogłyby istnieć
przyrodnicze oraz gdyby nie było turystyki,
androgeniczne) ruchu turystycznego np. usługi noclegowe komplementarne - 2. komplementarne - dla infrastruktura turystyczna nich turysta nie jest jedynym (np. baza noclegowa) odbiorcą. Cechy rynku turystycznego: Obecność elementów niematerialnych np. pogoda, duchy w zamkach
Częściowo niekomercyjny charakter związany z nakładami pracy własnej i wolontariatu, np. ZHP
Silne związki z aspektami socjalnymi, ekologicznymi, kulturowymi i politycznymi - przesłanki interwencji państwa.
Rozproszenie podaży
Usługowy charakter.
Kryteria wyodrębniania rynku: Cechy konsumenta (np. wiek, wielkość rodziny, stopnie dochodowości nabywców) Motywy uprawiania turystyki (np. zdrowotne, religijne, kulturalne) Czynniki przestrzenne (np. związki między miejscem stałego zamieszkania a miejscem przeznaczenia) - rynki turystyki krajowej, zagranicznej, międzynarodowej. Struktura instytucjonalna rynku turystycznego: Hotelarstwo
Gastronomia
Transport
Atrakcje (naturalne, celowo zabudowane, imprezy)
Usługi pośrednicko - organizatorskie
Rekreacja i sport
Biura informacji i promocji.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz