Rynek - istota rynku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 973
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rynek - istota rynku - strona 1 Rynek - istota rynku - strona 2 Rynek - istota rynku - strona 3

Fragment notatki:

Rynek Ogół stosunków wymiennych (towarowo-pieniężnych) między sprzedającymi, którzy oferują do sprzedaży towary i usługi po określonej cenie (czyli zgłaszają podaż), a kupującymi, którzy wyrażają chęć zakupu tych towarów i usług popartą odpowiednimi środkami płatniczymi (czyli zgłaszają popyt).
Istota rynku *Proces, za pomocą którego kupujący i sprzedający określają, co chcą sprzedać lub kupić i na jakich warunkach.
*Ogół stosunków zachodzących między podmiotami uczestniczącymi w procesach wymiany.
*Rynek jest to pewien spójny system światowego ładu społeczno-gospodarczego.
Warunkiem dobrego funkcjonowania rynku jest:
-zapewnienie na wiele lat swobody działania
-stosowanie zdrowych i uczciwych reguł gry rynkowej.
Ujęcie ekonomiczne rynku W ujęciu ekonomicznym rynek można interpretować jako stosunki wymienne, znajdujące wyraz w transakcjach kupna - sprzedaży między dostawcami i odbiorcami, których decyzje kształtują podaż, popyt i ich wzajemne relacje.
Rynek miejscem wymiany Rynek jest wtedy miejscem wymiany, gdy:
*nabywcy odczuwają potrzebę zakupu
*nabywcy posiadają środki pieniężne
*sprzedawcy posiadają produkty i chcę je sprzedać
*nabywcy akceptują ceny sprzedawców
Etapy definiowania rynku docelowego: ustalić zakres programu produkcyjnego (co produkować, jak produkować i dla kogo)
zaplanować potrzebny potencjał produkcyjny
określić zasady kształtowania cen
zdefiniować możliwe sposoby dokonywania sprzedaży produktów
określić sieć dystrybucji
przedstawić wizję kształtowania wizerunku firmy
określić metody i intensywność promocji swoich produktów
Klasyfikacja rynku Do głównych kryteriów podziału rynku zalicza się:
kryterium przestrzeni
kryterium kanałów rynku
kryterium przedmiotu obrotu itp.
kryterium dostępu
Rynek wg kryterium przestrzeni -lokalny
-regionalny
-krajowy
-zagraniczny
-międzynarodowy
-globalny
Rynek wg kryterium kanałów (rynku) -skupu: hurtowy, detaliczny
-zbytu: hurtowy, detaliczny
Rynek wg przedmiotu obrotu -dóbr konsumpcyjnych
-dóbr produkcyjnych
-usług, a w tym m.in.:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz