To tylko jedna z 15 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketingowe instrumenty oddziaływania na rynek - szczególna rola reklamy jako narzędzia promocyjnego Koncepcja marketingu jako sposobu myślenia i systemu oddziałującego na rynek.
Marketing stał się najbardziej praktyczną teorią działania przedsiębiorstw i osiągania powodzenia w grze rynkowej. Jest to wiedza praktyczna i sprawdzona.
Niektórzy sądzą, że marketing to sposób ułatwiający sprzedaż produktów, inni uważają, że jest on równoznaczny z reklamą, którą dokładniej zajmę się w dalszej części projektu. Marketing jest jednak czymś więcej niż umiejętnością sprzedawania i reklamowania towarów i usług. Marketing najczęściej określa się jako „prowadzenie działalności gospodarczej skierowanej i odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika”. Marketing zajmuje się tym, jak transakcje są tworzone, pobudzane, ułatwiane i wartościowane. Przedsiębiorca - marketer - poszukuje dla swego działania odzewu rynku. Odzewem rynku jest typ zachowania, którym może być akceptacja, unikanie bądź odraczanie zajęcia stanowiska. Marketing jest działaniem mającym na celu uzyskiwanie przez marketera pożądanego odzewu rynku. W toku swej ewolucji - od podejścia tradycyjnego, sprowadzającego się do środków aktywizacji mających na celu ożywianie przepływu towarów od producentów do konsumentów, do podejścia współczesnego dynamicznego marketingu - stał się on systemem prowadzenia działalności gospodarczej, dzięki któremu wielkość i struktura popytu ma towary i usługi jest prognozowana, rozwijana i zaspokajana za pomocą badania i ujawniania potrzeb oraz dostosowywania do nich wytwarzania produktów, ich dystrybucji, promocji i całej strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.
Marketin g jest równocześnie społecznym i gospodarczym procesem, dzięki któremu każdy nabywca i zbiorowość ludzi mają zapewnione zaspokajanie swych potrzeb za pomocą produkowania i wymiany produktów mających wartość użytkową dla nabywców
Marketing określa styl zaspokajania potrzeb i wpływa na styl życia. Jest podstawą rozwoju przedsiębiorczości i gospodarki.
(…)
… kategoriach produktów jak: dezodoranty, hamburgery, pasty do zębów, proszki do prania, opony czy samochody. Używając reklamy porównawczej, przedsiębiorstwo winno upewnić klienta, iż jest stanie udowodnić swoje twierdzenie o wyższości oraz, że nie może być zaatakowane przez swojego konkurenta w obszarze gdzie jest od niego słabsze.
Reklama przypominająca - jest szczególnie ważna w stadium dojrzałości…
…. Wreszcie, niektóre przedsiębiorstwa zachęcają agencje reklamowe do dokonywania adaptacji tematu i sposobu jego zaprezentowania odpowiednio do każdego lokalnego rynku.
Stosowanie mediów wymaga również międzynarodowej adaptacji, ponieważ dostępność do nich jest zróżnicowana w poszczególnych krajach. Czasopisma różnią się od siebie dostępnością i skutecznością zamieszczanych w nich reklam. Przedsiębiorstwa…
… reklam i związany z tym szum informacyjny, pochodzący z reklam nie mających nawet bezpośredniego związku z naszym produktem, tworzy potrzebę wzmocnienia reklamy.
Częstotliwość reklamy - na wielkość na reklamę wpływa również liczba powtórzeń niezbędna dla przekazania konsumentom wiadomości o marce.
Substytucyjność produktu - marki takich produktów jak: papierosy, napoje bezalkoholowe wymagają znacznego…
… procesu reklamowego, polega na przeprowadzeniu oceny efektu komunikacyjnego i „efektu na sprzedaży” przed, podczas i po przeprowadzeniu reklamy.
Na szczęście obecnie koszty tworzenia projektów reklam spadły znacząco dzięki zastosowaniu zaawansowanych komputerowych technik wydawniczych. W dziale twórczym agencji reklamowej można stworzyć w krótkim czasie wiele różnych reklam korzystając z gotowych…
… jak:
zróżnicowanie cen między krajami;
ceny transferowe;
posądzenia o dumping;
działalność „szarej strefy”;
Przedsiębiorstwa sprzedające swoje produkty za granicą napotykają na problem różnic cenowych. Mając na uwadze dodatkowe koszty tj.: koszty transportu, marżę importera, marżę hurtownika, marżę detalisty, cła oraz ryzyko związane z wahaniami waluty, produkt musiałby być sprzedawany w ilości od dwu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)