Marka-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1939
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marka-opracowanie - strona 1 Marka-opracowanie - strona 2 Marka-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

MARKA Marka jest zwykle definiowana jako nazwa, pojęcie, znak, symbol, rysunek lub kombinacja tych elementów stworzona bądź opracowana w celu oznaczenia produktu (lub usługi) oraz jego odróżnienia od oferty konkurentów. Markę lub część marki, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego sprzedawcy, nazywa się znakiem towarowym (handlowym, ochronnym). Wszystkie znaki towarowe są markami, natomiast nie wszystkie marki są znakami towarowymi. Marka ma istotne znaczenie w działaniach promocyjnych (wykorzystywanie w reklamie, na opakowaniu, w promocji sprzedaży). Marka pozwala na budowanie i umacnianie wizerunku firmy. Marka ma istotne znaczenie dla konsumenta w procesie podejmowania decyzji. Wprawdzie obserwuje się zmniejszającą się lojalność konsumentów względem marki, jednakże produkty oznaczone wysoko postrzeganymi markami sprzedaje się lepiej. Budowanie wizerunku marki jest opłacalne dla firmy, ale wymaga bardzo wysokich nakładów, a uzyskiwane efekty pozostają w długim okresie. 6 poziomów znaczeniowych marki: * cechy - np. Wedle - dobry tradycyjny wyrób korzyści - użytkowe czy emocjonalne np. Wedle - nigdy się na nich nie zawiodę wartości - wartość producenta, Wedle potężny producent, jego produkty odznaczają się pewnym prestiżem kultura - np. piwo irlandzkie - kojarzy się ze świętem Patryka i piciem w pubie. o sobowość - marka kojarzy się z daną osobą, miejscem u żytkownik - korzyści z wiązane z osobami które je używają, pewne produkty marki kojarzą się z pewnymi osobami 3 pojęcia badawcze dotyczące marki: * skojarzenia słowne - ludzie są pytani jakie słowa kojarzą im się z daną marką. personifikacja marki - jaki typ człowieka, czy zwierze kojarzy się z daną marką. dążenie do określenia istoty marki - w przemyśle spożywczym nie stosowana, nie do określenia podstawowe cele Siła i wartość marki na rynku * - - - - - - lojalność ta się bierze z wysokiej jakości produktów tej marki np. Coca-Cola Wartość marki * - …. Prowadzi do pokazania preferencji konsumenta do wybrania produktu danej marki mając do wyboru identyczny produkt bezmarkow, czyli o ile więcej konsument byłby w stanie zapłacić. Wysoka wartość marki zapewnia producentowi przede wszystkim : * - konkurencyjność - wymaga u dystrybutorów sieciach hartowniczych wyższe ceny - ułatwia wprowadzenie nowych produktów - marka zapewnia ochrone w walce cenowej konkurencji

(…)

…*
Rozciaganie lini produkcyjnej - nowe produkty pod stara nazwą np. Mlekpol
Rozszerzanie marki - nowe produkty pod nowymi markami np. Mlekpol - Mlekomilk
Multimarki - nowa marka dla istniejących produktów
Sprowadzanie nowych marek
Tworzenie współmarki
Rodzaje sponsorowania marek*
Marka producenta (ogólnokrajowa) - to producent jest jej właścicielem, a produkty przez niego produkowane, są pod ta marką Marka…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz