To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Reklama (advertising) będąca bezosobową, płatną i adresowaną do masowego odbiorcy formą przekazywania informacji rynkowych.
Public Relations (propaganda marketingowa)
· ciągłe wysiłki mające na celu stworzenie i utrzymanie wzajemnego zaufania między organizacją a społeczeństwem
· jest bezpłatną formą prezentacji idei dóbr, usług.
· występuje to w formie rozmowy wokół firmy, produktu itp.
· wyraża się w dążeniach do kreowania , utrwalania i rozszerzania społecznego zaufania i pozytywnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie.
Promocja sprzedaży (sales promotion) -promocja dodatkowa lub uzupełniająca
- obejmuje zespół środków zwiększających stopień atrakcyjności produktu dla nabywców i podwyższających ich skłonność do zakupu, są krótkotrwałe,
Instrumenty stosowane wobec finalnych nabywców
1. Sprzedaż premiowa w formie opustów cenowych lub wręczanie dodatkowych jednostek towaru przy zakupie większej ilości
2. Zwiększenie zawartości jednostkowego opakowania przy niezmienionej cenie
3. Rozdawnictwo bezpłatne próbki towaru
4. Dołączanie do opakowań jednostkowych towarów bonów premiowych, które upoważniają do dodatkowych jednostek towaru różnego rodzaju premii lub udziału w losowaniu różnych nagród
5. Zamieszczanie w prasie lokalnej ogłoszeń kuponowych, które gwarantują otrzymanie w punkcie sprzedaży niewielkiej zniżki przy zapłacie rachunku
6. Degustacje
7. Kupony wręczane przez daną sieć sprzedaży przy większych zakupach uprawniające do uzyskania zniżki w przypadku powtórnych zakupów lub udziału w losowaniu nagród
8. Uprzyjemnianie pobytu w miejscu sprzedaży (muzyka, przyjemne zapachy)
9. Odpowiednie ustawienie stoisk
Instrumenty stosowane wobec pośredników
1. Obniżki cen w formie różnego rodzaju rabatów
2. Pomoc w organizacji wystaw i ekspozycji
3. Premie rzeczowe - teczki, zegarki, wieczne pióra , portfele, sprzęt turystyczny, wycieczki zagraniczne
Sprzedaż osobista (personal selling) - obejmuje bezpośrednią rozmowę (Face to face) prowadzoną między sprzedawcą a potencjalnym nabywcą.
· tradycyjna obsługa klienta przez ekspedienta w punkcie sprzedaży
· prezentacje o charakterze nie sprzedażowym na targach i w salonach handlowych,
· prezentacje sprzedażowe w domach klientów, na targach, kiermaszach
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)