AGENDA:
Kierunek działań PR i publiczności PR.
Metody, techniki, narzędzia.
Techniki dotarcia do otoczenia.
Narzędzia.
PR wewnętrzne.
Granice kreatywności.
Adnotacje:
1.Kierunki działań PR i publiczność PR:
a. nadanie, ochrona, i poprawa sytuacji,
b. działanie informacyjne,
c. komunikowanie marketingowe,
d. relacje inwestorskie,
e. relacje finansowe,
f. relacje ze społecznościami i władzami lokalnymi,
g. relacje z własnymi pracownikami,
h. organizacja imprez,
i. udział w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych,
j. kwestowanie i sponsoring,
Publiczność w PR:
Trzy etapy formowania się publiczności jako określonej zbiorowości:
Publiczność utajniona - istnieje wówczas, gdy dana zbiorowość znajduje się w trudnej sytuacji, lecz nie jest do końca świadoma zaistniałego problemu.
Publiczność świadoma - występuje wówczas gdy zbiorowość rozpoznaje problem.
Publiczność aktywna - tworzy się, gdy organizuje się aby rozwiązać problem.
Kategorie publiczności:
- wewnętrzna
- zewnętrzna
- podstawowa
- wtórna
- migracyjna
- tradycyjna
- przyszłościowa
- zwolennicy
- przeciwnicy
- niezaangażowani
Stałe grupy publiczności w PR:
- agendy rządowe - sądownictwo i parlamentarzyści
- klienci firmy - pracownicy i ci rodziny - dystrybutorzy produktów - dostawcy i kontrahenci - konkurenci, inwestorzy,
- media i operatorzy Internetowi - stowarzyszenia handlowe
- banki i towarzystwa ubezpiecz nienowe - społeczność lokalna
- społeczność internetowa
2. Metoda, techniki i narzędzia:
Metoda: zespół teoretycznie uzasadnionych zabiegów koncepcyjnych,
Techniki: czynności praktyczne, regulowane wypracowanym doświadczeniem,
Narzędzia: Każdy instrument służący do zrealizowania tej techniki,
Techniki ( kanały ) dotarcia: - media tradycyjne - Internet - wydawnictwa własne
- imprezy okolicznościowe - kontakty osobiste - wydarzenia
- konferencje i seminaria - mailing - konkursy - stowarzyszenia
- znaczki, gadżety, emblematy - lobbing
Media masowe - narzędzia
Komunikaty, oświadczenia
Materiały sponsorowane
Konferencje prasowe, premiery prasowe,
Briefingi, warsztaty dla dziennikarzy, media trip
Interesariusze
(…)
…, premiery prasowe,
Briefingi, warsztaty dla dziennikarzy, media trip
Interesariusze <- narzędzia:
- listy - służą informowaniu o najważniejszych wydarzeniach w organizacji,
- szkolenia, seminaria, wydarzenia dla klientów, imprezy kulturalno-rozrywkowe,
Komunikacja z administracją rządową:
- zapraszanie do udziału w wydarzeniach, wykłady, udział w seminariach, listy, petycje, listy gratulacyjne, kondolencje…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)