Kampania public relations

Nasza ocena:

4
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1281
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kampania public relations - strona 1

Fragment notatki:

Tematem przewodnim są badania wstępne.
Informacje zawarte w notatce poruszają kwestie takie jak: badań wstępnych, cele badań, źródła informacji, badanie wizerunku PTK, grupy otoczenia, określenie celów.
A także:techniki Public Relations, kontakty, redagowanie, organizowanie, misja, imprezy specjalne.
Dodatkowo w notatce można znaleźć przykładowe przygotowania do jubileuszu.

BADANIA WSTĘPNE
Bez zbadania stanu wyjściowego i ustalenia pożądanego kierunku wpływu na otoczenie ( celów PR) nie powinno się uruchamiać żadnych instrumentów PR, nie powinno się też podejmować decyzji o rozpoczęciu działań PR.
Celem badań wstępnych jest zebranie informacji o:
Grupach docelowych, do których kierowane będą działania PR.
Ponieważ centralne miejsce w analizie stanu wyjściowego ma ustalenie wizerunku PTK w świadomości otoczenia oraz wpływu tego wizerunku na realizowanie celów organizacji w najbliższej i dalszej przyszłości, to sprawą o zasadniczym znaczeniu jest ustalenie, kto stanowi owo reprezentatywne i strategiczne otoczenie. Postawach i opiniach grup otoczenia na temat PTK i jakości świadczonych usług.
Wynikach porównania wizerunku PTK z wizerunkami firm konkurencyjnych.
Ogólnym wizerunku przedsiębiorstwa w tzw. jego szerokim otoczeniu podmiotowym.
Faktach i wynikach dotychczasowej działalności przedsiębiorstwa.
Kanałach przekazu informacji, z uwzględnieniem skuteczności ich oddziaływania na poszczególne grupy otoczenia podmiotowego- analiza komunikacyjna.
Na etapie analizy stanu wyjściowego przeprowadza się równoczesną analizę komunikacyjną, która ma doprowadzić do oceny dotychczasowego stanu powiązań komunikacyjnych z otoczeniem i ustalenia jego prawdopodobnego wpływu na wizerunek firmy, nastawienie do niej otoczenia, grożące ewentualnie konflikty. Oceniany jest proces komunikowania. Przeprowadzenie badań pilotażowych( pre test) wykażą, co otoczenie wie o PTK i jej usługach, o czym na jej temat jest przekonane, jaką ma opinię na temat firmy, jakie korzyści i straty wiąże z przyłączeniem się do abonentów PTK. Bada się istniejącą dotychczas wymianę informacji oraz potencjalne potrzeby informacyjne formułowane przez badanych i przez firmę PTK, w tym sposób pozyskiwania informacji o firmie, jakiego otoczenie się spodziewa.
W analizie stanu wyjściowego można posłużyć się ośrodkami wyspecjalizowanymi w badaniach społecznych, ale ponieważ łączy się to ze znacznymi wydatkami trzeba wykorzystać wszelkiego typu dostępne źródła informacji i opinii oraz prostsze spośród metod badania wizerunku.
Źródła informacji na ten temat to:
Pracownicy firmy , ci przede wszystkim, których zadania zawodowe zmuszają do częstych kontaktów z otoczeniem zewnętrznym, tworzący naturalny pomost pomiędzy firmą, a jej otoczeniem: pracownicy Biura Obsługi Klienta, przedstawiciele handlowi.
Dane z rocznych bilansów, statystyk.
Wycinki prasowe z informacjami o firmie, a także o konkurencyjnych firmach.
Analiza wycinków prasowych dostarcza informacji nie tylko o aktualnym wizerunku firmy, ale i o zainteresowaniu otoczenia sprawami firmy ( jak często firma jest tematem wypowiedzi prasowych, jakie wiadomości o niej przeważają: pozytywne czy negatywne, jakie zdarzenia i sprawy jej dotyczące przyciągają uwagę mediów).


(…)

… z przejęciem PTK i Wizji przez UPC proponuję wprowadzenie jednolitej nazwy poprzez wdrożenie systemu zmiany identyfikacji wizualnej firmy. Proces ten wiąże się z wieloma problemami, w tym z przekonaniem wszystkich pracowników firmy do jego stosowania. Firma musi przejść przez określone etapy.
ETAP 1. Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej.
Zadanie to należy powierzyć wyspecjalizowanej firmie np.: studiu graficznemu.
Firma ta opracuje tzw. „Podręcznik standardów identyfikacji wizualnej”( w formie drukowanej dla pracowników, CD ROM- umożliwiające obróbkę przez grafików i drukarnie).
ETAP 2. Wdrożenie systemu.
Należy przygotować harmonogram zadań. Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej może trwać kilka miesięcy i powinno odbywać się stopniowo:
szkolenia pracowników
seminaria, pokazy
odpowiednie wydawnictwa…
…”.
TELEWIZJA REGIONALNA- TVL 3.
Reportaż lub informacja np. o akcji sponsorowania przez PTK upominków dla domów dziecka z okazji Dnia Dziecka.
Informacja z konferencji prasowej.
3. RADIO
Rozmowa z dyrektorem PTK nt. działalności firmy i planów rozwojowych.
FORMA WYDAWNICZA- produkcja materiałów informacyjnych.
Broszury, ulotki, foldery o firmie- wydawnictwo skierowane do klientów.
Kalendarze firmowe
Druki…
…. działalności PTK OPERATOR w Lublinie.
dodatek do „Gazety Wyborczej” lub „Kuriera Lubelskiego”.
4.AUDYCJA RADIOWA- dyskusje pracowników, opinie klientów, wywiady z kierownictwem.
Audycja powinna zostać utrwalona na taśmie, która może być rozsyłana do grup opiniotwórczych, a także wykorzystana jako gadżet reklamowy.
5.FILM - Przygotowanie we współpracy z Telewizją Lublin filmu o historii PTK- „Portret jednej…
… pracownika.
4.TABLICA OGŁOSZEŃ- 5. SPOTKANIA DYREKCJI Z PRACOWNIKAMI
Orędzie noworoczne- podsumowanie roku, plany, wyróżnienia, życzenia.
Życzenia świąteczne- „jajeczko”, „śledzik.
Wspólny szampan i przemówienie prezesa z okazji podpisania ważnej umowy
System komunikacji wewnętrznej- możliwość komunikowania się pracowników niższych szczebli z zarządem.
6. SEMINARIA, SZKOLENIA.
7. KONKURSY DLA PRACOWNIKÓW…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz