Public Relations - wykład z dn. 16.11.2010 notatki

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public Relations - wykład z dn. 16.11.2010 notatki - strona 1 Public Relations - wykład z dn. 16.11.2010 notatki - strona 2

Fragment notatki:


Public Relations (wykład) 16.11.2010 r.; Temat: Techniki i narzędzia PR. Notatki.
Wszyscy pracujący w organizacji tworzą i mają wpływ na jej wizerunek (PR begins at home).
Metoda - charakter teoretyczny;
Techniki - dotyczą sposobu informowania;
Narzędzia - przedmiot lub instrument służący do realizacji wybranej techniki; trzeba umieć korzystać z kilku narzędzi jednocześnie, wówczas zwiększa się prawdopodobieństwo przekonania odbiorcy.
Techniki (kanały) dotarcia do odbiorcy - do grup, które zidentyfikowaliśmy na podstawie badań i wiemy, że korzystają z kanałów komunikowania wybranych przez nas. Wyróżniamy wśród nich:
tradycyjne środki masowego przekazu (media tradycyjne)- to do nich cały czas należy rola przewodnia w kwestii dotarcia do odbiorcy.
Internet, wydawnictwa własne, imprezy okolicznościowe (artystyczne), kontakty osobiste, wydarzenia (zaplanowane), konferencje i seminaria, mailing, konkursy, kluby i stowarzyszenia (przyjaciół i zwolenników), znaczki, gadżety, emblematy, lobbing.
Inne (wykreowane na miarę potrzeb i sytuacji)- Kościół, zebrania gminne.
Narzędzia wykorzystywane przez media masowe : komunikaty, oświadczenia, informacje prasowe; sprostowania, briefingi i konferencje prasowe, warsztaty dla dziennikarzy; media trip (wyjazd prasowy), okolicznościowe spotkania prasowe, premiery prasowe (testowanie); wywiady, indywidualne spotkania prasowe; zaproszenie mediów na ważne wydarzenia.
Oraz: oświadczenia prasowe, opracowanie tematyczne, biogram, przedruki, zakładki dla prasy, materiały sponsorowane, książka faktów i Q&A; zdjęcia prasowe, ilustracje, e- newsletter.
Interesariusze (osoby potencjalnie z nami związane, do których już dotarliśmy przez media tradycyjne; mogą być adresowane imiennie ( do kontaktowania z określoną grupą społeczną ); wiemy, jakimi środkami posługują się, aby odebrać nasze wiadomości. Komunikacja z administracją rządową : zapraszanie naszych pracowników na wykłady; listy gratulacyjne, kondolencyjne- kolejność ich zamieszczania ma znaczenie; nadawcy kondolencji.
NARZĘDZIA - społeczeństwo - niektórzy jego członkowie mogą nie należeć do konsumentów mediów; „drzwi otwarte”, aukcje charytatywne i sponsoring; media społecznościowe; reżyserowanie przebiegu dyskusji. PR ORGANIZACJI - komunikacja w otoczeniu wewnętrznym firmy jest podstawą wszystkich innych form komunikowania przedsiębiorstwa (Internal PR- komunikacja wewnątrz danej firmy oraz External PR- komunikowanie z otoczeniem).
DZIAŁANIA WEWNĘTRZNE PR: kontakty z pracownikami i współpracownikami; Relacje pomiędzy członkami organizacji ( jeżeli firma posiada kilka filii w różnych miejscach);


(…)

… (są też i inne):
Oparcie się tylko na komunikacji formalnej;
Szef, który odpowiada za przekazywanie wszystkich konkretnych informacji- w centralnym systemie podejmowania decyzji i ogłaszania komunikatów -> Pijarowcy ubezwłasnowolnieni!
METODY DZIAŁAŃ to zespół teoretycznie …
Np. komunikowanie się ( pośrednie i bezp.), wydarzenie- choćby w miejscu zamieszkania grupy docelowej ( jeśli jest niewielka ), komunikowanie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz