Podstawowe zadania publikacji wewnętrznej-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 469
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawowe zadania publikacji wewnętrznej-opracowanie - strona 1 Podstawowe zadania publikacji wewnętrznej-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Podstawowe zadania publikacji wewnętrznej:
informowanie pracowników
zachęcanie pracowników do podwyższania jakości produktu
promowanie osiągnięć i sukcesów pracowników
promowanie osiągnięć i sukcesów organizacji
PR zewnętrzny:
Informacje pisemne dla dziennikarzy
Wydawnictwa firmowe
Imprezy z udziałem dziennikarzy
Wywiady / występy Internet
Konferencje prasowe
Sponsoring
Mailing
Korespondencja
Najczęstsze błędy komunikacji wewnętrznej:
Oparcie się tylko na komunikacji formalnej
Szef który przekazuje wszystkie konkretne informacje sam
Przywiązywanie zbyt dużego znaczenia do nowych technologii - brak komunikacji typowej (gazetki)
Centralizacja wszystkich źródeł informacji
Czekanie z informacją do oficjalnego potwierdzenia
Wiele osób utożsamia PR z tzw. Media Relations.
Media relations:
najczęściej wykorzystywane w praktyce narzędzia PR polegające na współpracy z mediami (w USA to 30% działania firmy PR, w Polsce - 70%). Dziedzina działań PR, w której odbiorcami przekazu informacyjnego są dziennikarze.
MR opiera się na:
planowym i długotrwałym procesie opartym na wzajemnym zaufaniu i współpracy
media pełnią rolę filtrów przez które informacja trafia do publiczności
zasięg działań mediów jest większy od reklamy i tańszy. Jest przekazem o większej wiarygodności.
Działalność MR:
wpływa pozytywnie na strategiczną publiczność organizacji (personel)
pomaga kształtować wizerunek na zewnątrz
zmniejsza ryzyko przecieków informacyjnych ze strony nielojalnych członków personelu organizacji
zwiększa odporność organizacji na sytuacje kryzysowe
Minusy:
brak kontroli nad ostateczną wersją informacji (i nad tym czy w ogóle się ukaże)
brak wpływu na czas publikacji
przekazane informacje są zwyke sprawdzane.
W związku z tym MR nie powinny być jedynym narzędziem PR (ze względu na swoje wady).
Podstawowe zalecenie dotyczące tworzenia wypowiedzi do celów PR:
Tworząc koncepcje wypowiedzi dla celów PR nadawca powinien przyjąć, że adresaci stwarzają mu jak najgorszą sytuację komunikacyjną. Zasada 7C (po angielsku)
Wiarygodność
Kontekst
Klarowność
Ciągłość
Spójność
Kanały informacyjne
Znajomość odbiorców.
Wiarygodność - odbiorca musi być przeświadczony, że nadawca:


(…)

…, lunche, wódka Należą tu komunikaty informacyjne, artykuły, komunikaty prasowe, oświadczenia prasowe, opracowania tematyczne, diagramy, przedruki, memoranda, opracowania specjalistyczne, opracowania Q&A, zdjęcia prasowe, grafika.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz