Jak napisać newsa-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 854
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Jak napisać newsa-opracowanie - strona 1 Jak napisać newsa-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

JAK PISAĆ NEWSA?
Wśród materiałów - tzw. press release (komunikatów) można wyróżnić:
- informacje prasowe, notatki prasowe - zwięzłe, aktualne, atrakcyjne, dostosowane do profilu gazety, nadaje się do druku bez dużej ingerencji redakcji
- opracowanie prasowe - uzupełnienie i dokładniejszy opis inf.
- informacja specjalistyczna - adresatem pisma specjalistyczne lub specjalistyczne działy w mediach ogólnoinformacyjnych
- komunikat informacyjny - to komunikaty służące podtrzymywaniu kontaktów z mediami, dotyczą działalności przewidywanej, wydarzeń dla wewnętrznego środowiska itp. nie do publikacji
- oświadczenie prasowe (press statement) - najczęściej oficjalne stanowisko firmy itp. na zarzuty, które się pojawiły
Łacińskie zasady etyki aktualne do dziś:
- docere - nauczać, pouczyać, powiedzieć o tym, opisać, objaśniać, zaznajomiać
- movere - wzruszać, nie pozostać obojętnym, oddziaływać na uczucia
- delectare - bawić, sprawiać przyjemność
Funkcje mediów istotne z punktu widzenia działalności PR:
- orientowanie w natłoku wydarzeń (wskazywanie najistotniejszych faktów)
- moderowanie dyskusji publicznej
- świadczenie usług dla swojej publiczności
Konstrukcja informacji dla mediów 1.:
- żywo - strona czynna!
- obrazowo - konkretnych i najbardziej szczegółowych słów, konkret to to co można zobaczyć a nie poczuć np. zakochana para a nie miłość
- zrozumiale - czasowniki pełno znaczeniowe np. wygrał, a nie uzyskał zwycięski wynik, unikamy języka urzędowego
- krótkie zdania, krótkie akapity
o działaniach człowieka
inf. Bezpośrednio dotyczące czytelnika
pieniądze
zakazane są „relacje a pieniądze”
piszemy o wynikach
zakaz kryptoreklamy
Tekst na stronę internetową:
- musimy brać pod uwagę do kogo piszemy
- należy porządkować tematy w sposób łatwy do odnalezienia
- czytelnik internetowy jest jak skaner - patrzy i dopiero później decyduje czy czytać
DLATEGO
- należy przemyśleć strukturę
- każdy akapit to nowa myśl
Rodzaje konferencji prasowej:
- reporterska (ok 1 godz.)
- briefing (często na stojąco, szybko, krótko, ok 10 min.)
- przyjęcie prasowe ( dłuższe, bardziej na luzie, raczej nie newsowa)
Profesjonalizm:
- przed:
koncepcja
dziennikarze
goście
materiały


(…)

…, ok 10 min.)
- przyjęcie prasowe ( dłuższe, bardziej na luzie, raczej nie newsowa)
Profesjonalizm:
- przed:
koncepcja
dziennikarze
goście
materiały
sala
poczęstunek
recepcja
- w trakcie:
powitanie gości
przedstawienie osób
prezentacja przebiegu konferencji
informacja zasadnicza
pyt. - odp.
zakończenie
- po
monitoring mediów
obiecane materiały dosłać
rozesłać materiały nieobecnym
ewaluacja…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz