Komunikaty informacyjne-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 511
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikaty informacyjne-opracowanie - strona 1 Komunikaty informacyjne-opracowanie - strona 2 Komunikaty informacyjne-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Komunikaty informacyjne (Information release):
mają objętość zdania / akapitu
Komunikaty prasowe (news release, press release):
przekazywane na bieżąco, przeważnie w regularnych odstępach czasowych
dostosowanie do profilu mediów
przeważnie 1-stronicowe (do 2 stron) - 50 wierszy
przygotowane jako gotowy do publikacji materiał.
Artykuł:
często sygnowany podpisem członka zarządu organizacji
może zawierać komentarze, opinie
Powienien składać się z trzech części - DEE: opis, wyjaśnienie, ocena Artykuł przeglądowy:
opracowanie zawierające zbiór informacji o wszystkich grupach organizacji, trendach w branży
Oświadczenia dla prasy:
oficjalne stanowisko organizacji
oficjalny charakter
są przekazywane mediom - a także zainteresowanym urzędom, organizacjom, instytucjom
Opracowania tematyczne: kilkustronicowe zestawienia wyczerpujące informacje na dany temat o pewnym ciężarze gatunkowym
zawiera informacje na temat działalności firmy, historii, osiągnięć
materiał nadający się do druku
Opracowanie specjalistyczne:
skoncentrowane na jednym, fachowym zagadnieniu
opracowywane w wersji popularno-naukowej w fachowej prasie
opracowywane w wersji popularnej zamieszczane w prasie jako materiał sponsorowany
Biogram:
zwięzłe przedstawienie najważniejszych danych osobowych konkretnej osoby (interesującej) - jej życie prywatne, etc.
Przedruki:
przedruk artykułu podpisanego przez kierownictwo organizacji mającej siedzibę w odległym regionie, przekazywany do centrali.
Memorandum:
zwięzłe a jednocześnie napisane żywym językiem stanowisko w danej sprawie opowiadające się za jakimś rozwiązaniem.
Książka faktów:
zwięzły opis organizacji, linii produkcyjnej, produktu wiodącego, nazwiska czołowych kierowników siedziby, elementów rozwoju historycznego.
Fact-sheet:
umieszcza się częstow teczkach darowanych na konferencjach.
Opracowanie Q&A (Pytanie - odpowiedź):
firmowe opracowanie o treści interesującej opinię publiczną i media
zadajemy sami sobie pytania na wybrane przez samych siebie tematy i sami na nie odpowiadamy. Bogate w teść - mała objętość,
Zdjęcia prasowe - ilustracja:
środek komunikowania uatrakcyjniający gazety zakładowe, broszury firmowe, biuletyny, wystawy, targi, itp. Wartość informacjyjna zdjęcia ceniona wyżej niż artystyczna czy estetyczna. Ma wprost pokazywać temat.


(…)

…)
Dystrybucja materiałów prasowych
Mierzenie rezultatów:
Clipping
Monitorowanie otoczenia
Audyt komunikacyjny
Metody badań oceniających
Wycinki prasowe o naszej firmie. Ilościowa analiza treści, ale również jakościowa jej analiza (co pisali). Clipping może dotyczyć też radia i TV.
Techniki ilościowe:
Analiza uwagi (ustalenie proporcji zdań / akapitów do całości przekazu)
Analiza dominacji obiektu (ile razy…
… w sposób lekki, łatwy do czytania, a nawet dowcipny. Może zawierać informacje o organizacji, o jej działalności, etc.
Zapis rozmowy przeprowadzanej przez dziennikarza z jakimś szefem.
Artykuł mający charakter analizy - napisany przez eksperta
Krótki, prosty list zachęcający adresata do zainteresowania się czymś. Stanowi rodzaj zachęty.
Komunikowanie osobiste:
Konferencje prasowe
Wystąpienia publiczne
Kontakty…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz