Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska
Marketing Międzynarodowy
Wykład XVI – Psychologia przekazu reklamowego
1. Psychologiczne podstawy konstrukcji komunikatu reklamowego:
SLB – zatrzymaj się, spójrz, kup
AIDA – zwrócenie uwagi, wzbudzenie zainteresowania, chęć zakupu, akcja
AIDCAS – uwag, zainteresowanie, życzenie, przekonanie, działalnie, satysfakcja
DIPADA – definicja potrzeby, identyfikacja możliwości jej zaspokojenia, próba oceny wybranych
alternatyw, akceptacja, życzenie posiadania, dokonanie zakupu
DAGMAR – nieświadomość, świadomość, zrozumienie, przekonanie, działanie
2. Podział potencjonalnych nabywców wg. metody DAGMAR (R. H. Colley) na:
nieświadomych
świadomych
rozumiejących
przekonanych
aktywnych nabywców
3. Kolor stosowany w reklamie w sposób zamierzony:
żółty – uwaga, radość
niebieski – nowoczesność, odprężenie
czerwony – sukces, niebezpieczeństwo
zielony – zdrowie, trwałość
brązowy – bezpieczeństwo, stabilność
czarny – luksus, prestiż
biały – czystość, perfekcja
pomarańczowy – świeżość, nowość
fioletowy – oczarowanie, tajemniczość
CZERWONY = coca – cola dlatego że symbolizuje pełnie życia, optymizm albo nurofen dlatego że sugeruje
niebezpieczeństwo.
ZIELONY = pieczywo kruche Wasa dlatego że symbolizuje naturę i zdrowie.
ŻÓŁTY = herbata Lipton dlatego że symbolizuje radość, relaks albo kremy do opalania które symbolizują
odprężenie i radość.
BRĄZ = drzwi, symbolizuje bezpieczeństwo
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)