Dokładna tematyka notatki jest następująca: początki i rozwój reklamy, istota reklamy i rodzaje, reklama, informacja, perswazja, rola społeczna, rola marketingowa, rola komunikacyjna, rola ekonomiczna, reklama informacyjna, reklama emocjonalna, reklama tworząca nawyk, wizualne środki reklamy, reklama uliczna, drogowa, ogólnomiejska i lokalna, reklama za pomocą druku, reklama przed obiektami handlowymi, co to jest agencja reklamowa, reklama akustyczna, reklama audiowizualna reklama zapachowa ? wykorzystanie zapachu perfum, kwiatów, potraw, reklama okolicznościowa, agencja reklamowa, dział usług marketingowych, dział analiz finansowych, dział kreacji, dział produkcji reklam, perswazja ? siłą reklamy, emocje w reklamie, slogan ? dźwignią reklamy, humor, styl, kreatywność w reklamie, informacja, charakterystyka i rodzaje środków masowego przekazu , zalety i wady mass mediów, świadomość odbiorcy ? celem nadawcy, dziecko ? odkryciem reklamy, manipulacje w reklamie.
WSTĘP
W dzisiejszej dobie przepełnienia informacyjnego, w powodzi komunikatów zalewających rynki wszystkich dziedzin gospodarki, giną nawet najbardziej oryginalne pomysły. Celem zatem jest stworzenie takiego przekazu, który będzie zauważalny, który zatrzyma uwagę adresata, pobudzi go i wzbudzi u niego chęć posiadania danego dobra, który wreszcie przekona go, że dobro to jest mu niezbędnie potrzebne i jednocześnie usprawiedliwi słuszność dokonanego wyboru. Instrumentem bezwzględnie wykorzystywanym w tym procesie jest reklama - element promocji marketingowej, posługujący się zasadami perswazji, dążący w głównej mierze do zwiększenia popytu, a w konsekwencji sprzedaży. Zbudowanie dobrej, a więc skutecznej reklamy nie jest jednak zadaniem łatwym. Podstawowe pytanie twórców reklamy brzmi: Co robić, jakich zabiegów używać, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do zakupu reklamowanego dobra, a jednocześnie uniknąć negatywnych reakcji obrazy, dezaprobaty, czy poczucia niesmaku ze strony adresatów przekazu. Aby stworzyć taki przekaz konieczne jest sięgnięcie do instrumentów i osiągnięć psychologii, umożliwiających zrozumienie psychiki konsumenta i ułatwiających wpływanie na jego postawy, zachowania pragnienia i decyzje. Dzisiaj bowiem, teoria reklamy jest rozległą gałęzią wiedzy, łączącą w sobie wiele dziedzin nauki, między innymi: psychologię, ekonomię, socjologię, językoznastwo, teorię komunikacji masowej, kulturoznastwo, teorię sztuki, statystykę oraz wiele innych dyscyplin naukowych. Nie wolno zatem sprowadzać jej do prostych chwytów, pośpiesznie wymyślanych strategii. Proces tworzenia reklamy wymaga wielu pracochłonnych i czasochłonnych zabiegów, pracy wyspecjalizowanych grup profesjonalistów, oryginalności i niekiedy skutecznego manipulowania ludzką psychiką, odwoływania się do emocji, do racjonalnych pokładów ludzkiej natury, a niekiedy nawet szaleństwa. Tam, gdzie w grę wchodzą ogromne budżety na kampanie reklamowe oraz poważne interesy rynkowe, nie wolno się mylić. Profesjonalna reklama musi być konsekwentnym, precyzyjnym stosowaniem wiedzy naukowej. Tylko dzięki niemu można w pełni zrozumieć realia rynku oraz zachowania konsumentów, a co za tym idzie - prowadzić skuteczną reklamę.
Zmiana stylu życia spowodowana wzrostem zamożności społeczeństw, umasowienie produkcji, konieczność znalezienia nabywców na coraz to nowsze dobra, doprowadziły do wykształcenia społeczeństwa silnie zorientowanego rynkowo. Doszło do pojawienia się ludzi o osobowości merkantylnej, czyli takich, kt
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)