Przyczyny ekspansji zagranicznych sieci handlowych do Polski

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1225
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przyczyny ekspansji zagranicznych sieci handlowych do Polski - strona 1

Fragment notatki:

Przyczyny ekspansji zagranicznych sieci handlowych do Polski: Wzrost gospodarczy\zatrzymana inflacja, rosnące PKB
Spadek bezrobocia
Wzrost ludzi zamożnych, wzrost dochodów indywidualnych
Industrializacja konsumpcji i, wzrost oczekiwań i wymagań nabywców
Wzrost rozwoju motoryzacyjnego
Słaba konkurencja rodzimych przedsiębiorców handlowych
Deficyt nowoczesnych powierzchni handlowych na terenie kraju
Brak wspólnej polityki handlowej władz państwowych oraz samorządowych (w dużych miastach) Czynniki lokalizacji dużych obiektów handlowych: Czynniki związane z nabywcami (liczba i rozmieszczenie lud, siła nabywcza, zachowania konsumenckie
Czynniki związane z produktem (branże np. teraz Polacy kupują nie tylko buraki i odzież ale coraz więcej sprzętu sportowego i te sklepy wchodzą na nasz rynek np. Decathlon)
Czynniki funkcjonalno-przestrzenne (powierzchnia działki, dostępność komunikacyjna, zaplecze parkingowe)
Czynniki finansowe ( cena gruntu/nieruchomości, koszty budowy/modernizacji obiektów, podatki etc.)
Czynniki związane z konkurencja ( nasycenie placówkami handlowymi)
Ograniczenia planistyczne
Czynnik społeczny (nastawienie społeczne, na ile znana jest marka, jak dużo ludzi będzie kupowało) Polityka przestrzenna wobec handlu Liberalna (korupcyjna) (rynek reguluje przestrzeń)
Regulacyjna- aktywna (działania ograniczające niekorzystne działania rynku)
Regulacyjna- restrykcyjna (zakazy i nakazy lokalizacyjne) Instrumenty polityki przestrzennej wobec handlu Państwowe/centralne (ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym)
Samorządowe/lokalne (studium, mpzp, decyzje o warunkach zabudowy)\
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz