Dyscypliny zajmujące się handlem: Geografia handlu
Ekonomika handlu
Gospodarka Przestrzenna
Socjologia handlu Geografia handlu - zajmuje się rozmieszczeniem działalności handlowej i uwarunkowaniami jej rozwoju w różnych skalach przestrzennych. Skale przestrzenne: Globalna - ewolucja form handlu na świecie specyfika handlu na poszczególnych kontynentach mechanizmy liberalnej, ponadnarodowej gospodarki, ekspansja terytorialana firm transnarodowych, strategie globalne. Europejska - firmy o zasięgu europejskim, specyfika handlu europejskiego, polityki i standardy wspólnotowe, regulacje dotyczące handlu w różnych krajach. Polska - ewolucja handlu od PRL do 2010 r. Rozwój i rozmieszczenie handlu, zróżnicowanie regionalne, internacjonalizacja i modernizacja handlu, konkurencja, strategie firm, specyfika regionalna, polityka państwa i legislacja krajowa. Lokalna - zmiany w rozmieszczeniu handlu. Miejscowa Sfery Gospodarki Przestrzennej: Nauka - wszechstronne poznanie rozmieszczenia zjawisk, struktury przestrzennej, funkcjonowania. Doradztwo - studia, raporty, ekspertyzy pod kątem określonych kryteriów. Praktyka - planowanie, zagospodarowanie, zarządzanie, marketing.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)