Handel detaliczny

note /search

Przemiany własnościowe handlu w okresie transformacji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1064

Przemiany własnościowe handlu w okresie transformacji I bitwa o handel 1945-1988 Nacjonalizacja, uspołecznienie sieci handlu, 100% handlu we własności państwowej i spółdzielczej II bitwa od 1988 Demonopolizacja i komercjalizacja handlu, prywatyzacja 98% placówek. Rozwój drobnej przedsiębiorczości- ...

Dyscypliny zajmujące się handlem

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 7
Wyświetleń: 728

Dyscypliny zajmujące się handlem: Geografia handlu Ekonomika handlu Gospodarka Przestrzenna Socjologia handlu Geografia handlu - zajmuje się rozmieszczeniem działalności handlowej i uwarunkowaniami jej rozwoju w różnych skalach przestrzennych. Skale przestrzenne: Globalna - ewolucja form handlu ...

Handel na dworcach i lotniskach oraz słynne targowiska i bazary

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1113

Handel na dworcach i lotniskach Bazar, targ, targowisko, rynek, kiermasz to najczęstsze określenia oznaczające wydzielony teren przeznaczony do handlu, zazwyczaj na otwartej powierzchni (plac targowy) bądź też pod dachem (stragan, namiot, hala tar...

Handel w podróży i czynniki rozwoju.

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 21
Wyświetleń: 756

Handel w podróży - dziedzina handlu określana jako Duty Free & Travel Retail liczy ponad 50 lat. Sprzedaż w tym segmencie rynku zaczęła się w 1947 r., z obrotami na poziomie 1 mln dolarów. Współcześnie handel tego typu generuje przychody rzędy 37 miliardów rocznie. Średnioroczny wzrost obrotów...

Handel i funkcje w rozwoju przestrzenno-funkcjonalnym.

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 56
Wyświetleń: 931

Handel - wymiana dóbr i usług między sprzedającym a kupującym, za pomocą aktów kupna-sprzedaży lub barteru (handel wymienny). Sposoby dystrybucji dóbr i usług: Państwowa/prywatna Dystrybucja: Mieszana Rynkowa Funkcje handlu w rozwoju pr...

Hipermarkety specjalistyczne

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 14
Wyświetleń: 784

Hipermarkety specjalistyczne - to obiekty ze sprzętem: RTV i AGD Wielkie sklepy z artykułami komputerowymi Hipermarkety z artykułami „zrób to sam - dom i ogród” Centra handlowe - największa skala koncentracji działalności handlowej. Są...

Globalizacja i jej aspekty.

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1750

Historyczny proces wzrastającej integracji gospodarki w wymiarze światowym, sterowany strategicznie przez trzech głównych aktorów: Przedsiębiorstwa wielonarodowe Organizacje międzynarodowe Państwa narodowe Bilateralna wymiana handlowa - powiązania w ramach handlu zagranicznego między krajami. Tra...

Polskie sieci handlowe na rynkach zagranicznych

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 63
Wyświetleń: 987

Polskie sieci handlowe na rynkach zagranicznych: Zagraniczne lokalizacje polskich sieci handlowych: Reserved, Cropp - odzież- 119 sklepów- bułgaria, litwa, łotwa, estonia, czechy, ukraina, rumunia Inglot-

Poziom rozwoju handlu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 63
Wyświetleń: 714

Poziom rozwoju handlu (kryteria): Stopień koncentracji przestrzennej Poziom integracji - usieciowienia Zaawansowanie technologiczne Proporcje miedzy handlem tradycyjnym a nowoczesnym Poziom internacjonalizacji Fazy handlu: Faza tradycyjna - handel rozdrobniony Faza średnio zaawansowana - nasile...

Przyczyny ekspansji zagranicznych sieci handlowych do Polski

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Handel detaliczny
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1225

Przyczyny ekspansji zagranicznych sieci handlowych do Polski: Wzrost gospodarczy\zatrzymana inflacja, rosnące PKB Spadek bezrobocia Wzrost ludzi zamożnych, wzrost dochodów indywidualnych Industrializacja konsumpcji i, wzrost oczekiwań i wymagań nabywców Wzrost rozwoju motoryzacyjnego Słaba kon...