Przewodnictwo cenowe

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1414
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przewodnictwo cenowe - strona 1

Fragment notatki:

Wykład 7
W zależności od tego czy przedsiębiorstwo opiera swoją strategię na konkurencji cenowej, czy niecenowej może stosować różne sposoby wyznaczania ceny.
1)Przewodnictwo cenowe - wiąże się z osiągnięciem pozycji lidera, narzucającego konkurentom taką cenę, przy której nie dojdzie do utraty nabywców na skutek wzrostu ceny lub do wywołania wojny cenowej z konkurentami w wyniku dużej obniżki cen.
2)Ustalanie ceny wg ceny lidera - występuje w sytuacji, gdy na rynku działa lider i przedsiębiorstwo może ustalić cenę na poziomie jego ceny lub w pobliżu.
3)Ustalenie ceny wg ceny przeciętnej - wiąże się z ustaleniem ceny na poziomie średniej bazującej na cenach konkurencyjnych. Cenę przeciętną można ustalić wtedy, gdy na określonym rynku nie występuje lider cenowy.
Promocja jako element marketingu mix
Promocja - zwana polityką komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem; obejmuje zespół działań i środków za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje, charakteryzuje produkt i/lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt.
Program promocyjny jest efektem wypracowania przez firmę strategii marketingowej i wynikacjącej z niej strategii promocyjnej.
Kompozycja instrumentów promocyjnych
Kompozycje instrumentów promocyjnych (ujęcie klasyczne) : reklama, promocja dodatkowa (uzupełniająca), sprzedaż osobista, pr
Reklama - bezosobowa, płatna i adresowana do masowego odbiorcy forma komunikacji
Promocja dodatkowa - obejmuje zespół środków zwiększających stopień atrakcyjności produktu dla nabywców i podwyższających ich skłonność do zakupu.
Sprzedaż osobista - polega na prezentowaniu oferty przedsiębiorstwa i aktywizowania sprzedaży za pomocą bezpośrednich kontaktów interpersonalnych sprzedawców z nabywania produktów.
Public relations - stanowi kompleks działań mających na celu uzyskanie zrozumienia i zaufania opinii publicznej wobec przedsiębiorstwa i stworzenie atrakcyjnego wizerunku przedsiębiorstwa.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz