Przedsiębiorstwa handlu detalicznego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przedsiębiorstwa handlu detalicznego  - strona 1 Przedsiębiorstwa handlu detalicznego  - strona 2 Przedsiębiorstwa handlu detalicznego  - strona 3

Fragment notatki:


Przedsiębiorstwa handlu detalicznego jako nabywcy instytucjonalni.
Detaliści występują na rynku nie tylko jako sprzedawcy towarów, ale także jako nabywcy dóbr i usług.
Detaliści należą do nabywców instytucjonalnych, funkcjonujących w sferze wymiany określonej powszechnie terminem bussines to bussines.
Zakup w przedsiębiorstwie handlowym jest to transakcja wymienna, która jest dokonywana na podstawie rozpoznanego wcześniej zapotrzebowania, określonego co do rodzaju i gatunku towaru, nabywanej ilości i ceny oraz miejsca i czasu realizacji transakcji. Dokonanie transakcji poprzedzone jest wieloma czynnościami: analiza stanu zapasów towarowych i pożądanego ich poziomu
sposobu składowania i przechowywania zapasów towarów
obsługi transportowej
wyników kontroli dostaw i reklamacji, surowców oraz innych czynników wynikających z umów z dostawcami
Czynności związane z zakupem towarów, dokonywane w jednostce handlu detalicznego, można podzielić na etapy.
Zakres czynności i znaczenie poszczególnych etapów realizacji procesu zaopatrzenia zależy od: rodzaju nabywanego towaru
typu jednostki handlowej
Występowanie każdego z etapów procesu zależy od sytuacji decyzyjnej nabywcy instytucjonalnego. Wyróżnia się nastepujące rodzaje zakupu: zakup rutynowy - proces przebiega na podstawie zwyczajowej procedury wyboru dostawców z listy sporządzonej na podstawie wcześniejszych doświadczeń ze współpracy. W takich sytuacjach funkcjonuje charakterystyczny system ponawiania zakupu zakup zmodyfikowany - wiąże się z koniecznością realizacji większej liczby zleceń, ponieważ dotyczy sytuacji, kiedy niezbędne jest: uporządkowanie asortymentu sorzedawanych towarów, zmiana ceny nabycia, zmiana warunków dostawy zakup nowy - wymaga pogłębienia lub poszerzenia asortymentu sprzedawanych towarów
ETAPY PROCESU ZAKUPU Zadania:
PODSTAWOWE CELE PROCESU ZAOPATRZENIA: racjonalizacja procesu sprzedaży towarów ze względu na wielkość i poziom kosztów zaopatrzenia towarowego
utrzymywanie pożadanego przez nabywców detalicznych poziomu świadczonych usług handlowych


(…)

… się cen zakupu i nabycia towarów, czas realizacji zamówień, wahania sezonowe)
nowych źródłach dostawy, możliwościach substytucji i kosztach zmiany dostwy
kontrahentach i rozwoju rynków zaopatrzeniowych oraz sytuacji poszczególnych dostawców (stopień uzależnienia od źródeł dostawcy, sytuacja finansowa, strategie marketingowe)
zakłócenia na rynku zaopatrzeniowym w procesie realizacji dostaw
szczególnych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz