To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Promocja to forma komunikowania się przedsiębiorcy z rynkiem. W różnych krajach jest organizowana w różny sposób:
Mogą to być integralne jednostki (Hiszpania)
Instytucje podporządkowane administracji państwowej(Polska)
Stowarzyszenie lub spółka prawa handlowego(Austria)
Rodzaj korporacji publiczno- prywatnej(Francja)
Jakie strategie w swoim działaniu wykorzystują przedsiębiorstwa zajmujące się promocją? Przyciągania - skierowana do klienta Popychania - oznacza ona działanie na sieć sprzedaży(touroperatorów, linie lotnicze) popychanie produktu do klienta poprzez kanały dystrybucji.
Marka dystrybucji to kompleksowy produkt turystyczny, który jest łatwo identyfikowany przez turystów i wyróżniający się na rynku turystycznym, stale reprezentujący wysoki poziom jakości.
Wykład IV 06.03.2012r Reklama w usługach turystycznych. Standardy zachowań w biurze podróży. Reklama służy do informowania naszych potencjalnych klientów o produkcie. To najczęściej stosowana metoda promocji. Jest to płatna forma bezosobowego przedstawiania swojej oferty turystycznej z wykorzystaniem środków masowego przekazu.
Reklama to informacja o walorach naszej oferty, o przedsiębiorstwie i jego marce, perswazja, czyli nakłanianie do zakupu i utrwalenie u nabywcy wiedzy o produkcie. Dociera do dużej liczby odbiorców; nie może być ukazywana za wcześnie. Środki masowego przekazu: Prasa
Ogłoszenia
Artykuły
Wkładki reklamowe do czasopism
Radio
Cykliczne ogłoszenia
Audycje
Poranek niedzielny/sobotni
Telewizja
Przekaz informacji poparty filmem
Spoty
Migawki
Plansze
Wydawnictwa
Katalogi
Broszury
Strony internetowe
Listy- korespondencja handlowa Prezentacja oferty Wewnętrzna- prezentacja pracownikom biura najnowocześniejsze oferty
Zewnętrzna- informowanie potencjalnych klientów o nowościach Sprzedaż osobista oferty działa w oparciu o dobrą reklamę oferty. Z uwagi na złożoność świadczeń i cen, liczy się fachowe doradztwo. Poczucie ryzyka wpływa na profesjonalizm pracownika. Sprzedaż osobista przez bezpośredni kontakt potencjalnego klienta z pracownikiem biura podróży umożliwia poznanie jego indywidualnych potrzeb, oczekiwań. Buduje trwałe więzi na linii klienta= biuro, a co za tym idzie- stała współpraca. Cechy charakteryzujące sprzedaż osobistą: Wizerunek i gesty personelu budują albo niszczą wizerunek firmy
Nieodpowiedni wizerunek biura może zniechęcić
Wykwalifikowany personel z predyspozycjami do pracy w biurze
(…)
…, precyzyjne i dokładne wyrażanie myśli; nie używamy zdrobnień
Umiejętność argumentowania i przekonywania
Umiejętność słuchania i przewidywania życzeń
Dbałość o porządek
Wygląd zewnętrzny- `umundurowanie` dress- code
brak dużego dekoltu u kobiet (podobno nie ułatwia to pracy:D)
brak długich, błyszczących kolczyków, nadmiaru biżuterii
niedopuszczalne są tatuaże (szkoda;/)
Zawodowa pewność
Lojalność, dyskrecja i tajemnica zawodowa
Materiały wspomagające: foldery, programy lojalnościowe(wszelkiego rodzaju zniżki), karty stałego klienta.
Reklamacje - przyjmujemy i wysłuchujemy zażalenia; nie przesądzamy wyniku końcowego. Określamy termin załatwienia; nie obciążamy klienta winą wprost- uzasadniamy to merytorycznie. W ramach rekompensaty proponujemy obniżkę na kolejny wyjazd. Spokój, opanowanie, wyważenie…
… kierunku
W ujęciu globalnym wyróżniamy taryfy (strefy)
- TC1 - obejmuje obydwie Ameryki, Bermudy, Wyspy Kanaryjskie, Hawaje, Grenlandie
- TC2 - Europa do Uralu, Afryka, przyległe wyspy, Azja do Iranu
- TC3 - Azja na wsch. od Uralu i Iranu, przyległe wyspy, Australia, Oceania
Każda z tych stref jest podzielona na 12 podstref
- w tych podstrefach ceny są mniej więcej takie same
- średnio bilet w podstrefach…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)