Internet w turystyce- wykład 5

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Internet w turystyce- wykład 5 - strona 1 Internet w turystyce- wykład 5 - strona 2 Internet w turystyce- wykład 5 - strona 3

Fragment notatki:

Internet w turystyce dr Maria Smolarek
Wykład 5
ZŁOŻONOŚĆ I NIEJEDNORODNOŚĆ STRUKTURY
W systemie funkcjonowania rynku turystycznego trzy grupy podmiotów:
dostawcy - bezpośredni producenci poszczególnych dóbr i usług turystycznych, firmy, które dostarczają cząstkowych składników kompleksowego produktu turystycznego oraz produkty sektora usług turystycznych (linie lotnicze, hotele, kempingi, restauracje, centra rekreacyjne, wypożyczalnie samochodów itd.),
organizatorzy turystyki - duże firmy, których działalność polega na skupowaniu w dużych ilościach i korzystnych cenach pojedynczych usług od bezpośrednich producentów oraz tworzeniu z nich kompleksowych produktów turystycznych sprzedawanych po zryczałtowanej cenie,
agenci podróży - pośrednie ogniwo w systemie dystrybucji usług turystycznych, mała firma z kilkoma pracownikami, jak również duża agencja grupująca wiele punktów sprzedaży detalicznej, która zatrudnia setki osób. Agencje turystyczne zajmują się bezpośrednią dystrybucją imprez turystycznych, podstawą ich zysku jest prowizja, otrzymywana od kontrahenta. Większość prowadzi usługi dodatkowe: załatwianie paszportów i wiz, ubezpieczeń komunikacyjnych i turystycznych, obsługę czeków podróżnych itp. NIEJEDNOLITOŚĆ USŁUG W ZALEŻNOŚCI OD SEKTORA
Turystyka - wycieczki, pobyty …
Przewozy - transport lotniczy, autobusowy …
Hotelarstwo - sieci hoteli, rodzinne hotele, stanice …
Gastronomia - restauracje, bary …
GŁÓWNE OBSZARY ZASTOSOWAŃ IT W TURYSTYCE
Obszary:
informacja o ofercie i jej promocja,
rezerwacja,
rozliczenie płatności,
obsługa procesów biznesowych w firmie - takich jak sprzedaż, księgowość, czy kadry.
 
Każdy z tych zespołów funkcji obsługują w turystyce i hotelarstwie aplikacje:
specjalistyczne - programy obsługi sprzedaży w biurach podróży, standardowe - ogólnie dostępne (np. programy finansowo-księgowe). SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE PROCESY ZACHODZĄCE W PODMIOTACH TURYSTYCZNYCH
Systemy wewnętrzne - systemy wykorzystywane bezpośrednio przez podmioty turystyczne, umożliwiają one m.in..:
kalkulację cen usług turystycznych,
rezerwację i sprzedaż, kontrolę sprzedaży, fakturowanie i rozliczanie, księgowość.
Systemy zewnętrzne - powszechnie dostępne systemy rezerwacyjne, dzięki czemu zainteresowany może:
zapoznać się z ofertą (przelotu, pobytu itp.), skorzystać z promocji (np. first minute, last minute),
dokonać rezerwacji.
SYSTEMY WEWNĘTRZNE ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz