BIURA PODRÓŻY Historia biur podróży zaczęła się w 1841 roku kiedy to Thomas Cook założył w Anglii pierwsze biuro podróży. Cook był także organizatorem pierwszej zorganizowanej wycieczki, która odbyła się pociągiem. Biuro jest w dziedzinie ruchu turystycznego drugim największym koncernem w Europie i w skali światowej zajmuje 3. miejsce. Dzięki gęstej sieci 4 000 filii opiekuje się co roku 13 milionem klientów. Niesie imię na cześć swojego założyciela, który zasłużył się w dla rozwoju turyzmu w Szwajcarji. Do ulubionych destynacji należą Wyspy Kanaryjskie Balearskie, Turcja, Egipt, Grecja i wyspy greckie, Hiszpania, Włochy, Malta, Tunezja, ale również dalekie kraje Azji jak Tajlandia, Sri Lanka, egzotyczne kraje Afryki - Kenia, Gambia, Tanzania, Karaiby (Jamajka, Tobago, Grenada, Barbados, Isla Margarita),Kuba, Meksyk, Brazylia, Panama, Kostaryka, wyspy na Oceanie Spokojnym - Malediwy, Mauritius.
Jeżeli chodzi o rozwój biur podróży w Polsce to przedstawia się on następująco:
Na początku XIX wieku rozwijały się biura emigracyjne. Następnie od połowy XIX w.-początek XX w. wykształciły się wielofunkcyjne biura podróży i rozwijały się przez cały XX w. Natomiast okres 20-lecia międzywojennego to rozwój biur podróży powiązanych z liniami kolejowymi.
W Polsce można wyróżnić parę bardzo ważnych biur podróży:
Polskie Biuro Podróży ,,ORBIS” Powstało we Lwowie w 1920 roku. Założyciele biura, Ernest Adam, Maksymilian Liptay, Józef Radoszewski, Władysław Kesłowicz, Aleksander Skarbek, Ozjasz Wasser, chcieli stworzyć biuro podróży o międzynarodowym standardzie obsługi, instytucję, która byłaby oknem na świat dla obywateli nowo odrodzonego państwa polskiego. Do 1925 roku utworzono 28 oddziałów. W roku 1928 Orbis uzyskał status narodowego biura podróży, a w 1933 roku, po zakupie jego akcji przez państwowy bank PKO, siedziba spółki została przeniesiona do Warszawy. Wówczas powstał też znak handlowy Orbisu. Przedsiębiorstwo szybko rozwijało działalność: w 1939 roku biuro dysponowało 136 oddziałami w Polsce i 19 za granicą zatrudniając 500 osób oraz czterema hotelami oferującymi łącznie 360 pokoi. II wojna światowa przerwała działalność biura, jednak potem wszystko wróciło do normy. Obecnie Grupa Hotelowa Orbis jest największą w Polsce spółką hotelarską, oferującą kompleksową obsługę ruchu biznesowego oraz turystycznego. Zarządza blisko 60 hotelami, które są zlokalizowane w 24 miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce oraz na Litwie (1 w Wilnie). Hotele Grupy Orbis działają pod markami: Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Orbis i Etap; dysponują łącznie 10,5 tysiącem pokoi o zróżnicowanym standardzie.
Sports - Tourist
(…)
… zaangażowanych w proces świadczenia usług oraz od sprawnego przepływu informacji pomiędzy nimi.
FISRT CLASS
Firma powstała w 1991 roku i od tego czasu nieprzerwanie jest członkiem Polskiej Izby Turystyki (PIT) zrzeszającej renomowanych i godnych zaufania przedstawicieli branży turystycznej. Główna siedziba First Class mieści się w Warszawie. Swoje oddziały mają także w 4 miastach w Polsce: Rzeszowie, Krakowie…
… i słabych stron konkurentów na rynku turystycznym. Strategia usług turystycznych Mazurkas Travel oparta została przede wszystkim na profesjonalizmie i ofiarności pracowników oraz dopasowaniu struktury organizacyjnej biura do segmentów rynku turystycznego. Wydzielono kilkuosobowe sekcje do obsługi poszczególnych grup narodowościowych (amerykańską, francuską i niemiecką). Utworzono również specjalistyczne…
… i możliwości szerokiej grupy klientów - od tanich wakacji i wczasów rodzinnych, przez wycieczki objazdowe i aktywny wypoczynek, egzotyczne podróże dla turystów spragnionych wrażeń i ekstremalne wyprawy dla prawdziwych podróżników, po luksusowe pobyty w ekskluzywnych spa i najmodniejszych kurortach całego świata.
HOLIDAY TRAVEL
Biuro powstało w 1991 roku w Warszawie.Holiday Travel jest członkiem Polskiej Izby…
…,
10.Transakcje wymiany walut,
11.Sprzedaż przewodników turystyczny
12.Sprzedaż czeków podróżniczych;
Od czego zależą typy struktury przedsiębiorstwa turystycznego?
1.Wielkości przedsiębiorstwa,
2.Zakładanych celów strategicznych,
3.Charakteru i zakresu działalności,
4.Wykorzystania technologii,
5.Rozmieszczeniu przestrzennego przedsiębiorstwa,
6.Warunków rynkowych,
7.Kultury przedsiębiorstwa,
8…
… grupy jak i turystów indywidualnych. » Zespół turystyki wyjazdowej - opracowuje ofertę i przygotowuje katalogi turystyczne dla turystów polskich szukających wypoczynku za granicą. Oferta letnia dotyczy wypoczynku w basenie Morza Śródziemnego. Oferta zimowa dotyczy wypoczynku na nartach w Alpach, głównie w regionie Dolomitów. » Zespół obsługi biznesowej - obsługuje krajowy i zagraniczny ruch służbowy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)