Promocja-etapy skutecznej promocji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1106
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja-etapy skutecznej promocji - strona 1 Promocja-etapy skutecznej promocji - strona 2

Fragment notatki:

PROMOCJA Promocja jest procesem komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem i obejmuje zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtuje „potrzeby nabywców” oraz „pobudza i ukierunkowuje popyt”. System komunikacji marketingowej składa się z pięciu podstawowych NARZĘDZI KOMUNIKACJI: Reklama Promocja sprzedaży Public relations oraz publicity Sprzedaż osobista Marketing bezpośredni i interaktywny Lobbing - połączenie przedsiebiiorstw w celu osiągnięcia korzyści. Stosuje się na rynku gdzie jest mała konkurencja. Sponsoring - wspieranie inicjatywy w zamian za pewne korzyści z tego osiągane. ETAPY SKUTECZNEJ PROMOCJI - KOMUNIKACJI Określenie docelowego segmentu rynku Sprecyzow anie celów promocji Zaprojektowanie komunikatu Wybór kanałów komunikacji Ustalenie budżetu promocyjnego Pomiar wyników Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową Ad 1. Określenie docelowego segmentu rynku Docelowy segment rynku do którego kierujemy komunikat: potencjalni nabywcy produktów, obecni użytkownicy, osoby podejmujące decyzje lub mające na nie wpływ, jednostki, grupy, szczególna część społeczeństwa czy ogół społeczeństwa. Ad 2. Sprecyzowanie celów promocji Cele promocji muszą być podporządkowane celom ogólnym przedsiębiorstwa i można je podzielić na dwie kategorie: ekonomiczne i społeczne. Ad 3. Zaprojektowanie komunikatu Skuteczny komunikat powinien: zwracać uwagę (attention), utrzymywać zainteresowanie (interest), wzbudzać pożądanie (desire) oraz prowadzić do działania (action)- model AIDA. Aby sformułować komunikat należy rozwiązać cztery problemy : Co powiedzieć (treść komunikatu) Jak to ująć logicznie (struktura komunikatu) Jak to ująć symbolicznie (format komunikatu) - wykorzystanie aktorów, zwierząt. Kto ma to powiedzieć (źródło komunikatu). W zależności od rodzaju, segmentu rynku cechy te mogą być w rożnej kolejności lub niektórych brak Ad 4. Wybór kanałów komunikacji Osobiste kanały wiążą się z komunikacją dwu lub więcej osób podczas prywatnych i bezpośrednich spotkań, występów publicznych, za pomocą telefonu czy e-malia. Rozróżnić można: Kanał zwolenników - przedstawiciele handlowi Kanał ekspertów - niezależni eksperci przedstawiający swoją opinię nabywcom Kanał społeczny ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz