Promocja bezpośrednia - funkcje i skuteczność

Nasza ocena:

3
Pobrań: 329
Wyświetleń: 2443
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja bezpośrednia - funkcje i skuteczność - strona 1

Fragment notatki:

Promocja bezpośrednia Stosunkowo nowym kierunkiem działań promocyjnym jest tzw. promocja bezpośrednia (zwana także marketingiem bezpośrednim), która polega na wykorzystaniu przez firmę listów, telefonów, poczty elektronicznej, Internetu i innych nieosobistych narzędzi kontaktu, w cele bezpośredniego komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów.
Skuteczność promocji bezpośredniej *Duża skuteczność tej alternatywnej formy promocji wynika z coraz większego zmęczenia konsumentów promocją masową i w efekcie coraz mniejszym ich wrażliwości na przekazywane za jej pośrednictwem informacje. Konsument nie chce już być postrzegany jako bezosobowy element masy odbiorców, do której kierowany jest przekaz promocyjny. Chce być traktowany indywidualnie, chce, by uwzględniane były jego jednostkowe potrzeby.
*Możliwość wykorzystania promocji bezpośredniej jest duża, ponieważ w stosunkowo prostu sposób można zidentyfikować stałych klientów, uzyskać ich dane, przekazywać im informacje o ofercie firmy, przypominać o jej istnieniu i zachęcać do ponownego zakupu. Zaletą komunikacji bezpośredniej jest też możliwość kontaktu zwrotnego, czyli np. składania zamówień czy rezerwacji miejsc. Ten sposób komunikacji jest opłacany, gdyż nie wymaga dużych nakładów, a buduje lojalność klientów.
Promocja sprzedaży *Promocja sprzedaży (uzupełniająca) - krótkookresowe działanie stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży produktów.
*Ta forma promocji jest stosowana przede wszystkim w odniesieniu do towarów konsumpcyjnych. Mniejsze znaczenie ma dla promocji usług.
*Ponieważ długookresowe wykorzystywanie promocji sprzedaży jest nieekonomiczne i przynosiłoby przedsiębiorstwu straty, należy stosować ją jedynie przez krótki okres.
*Stosowanie promocji dodatkowej może mieć swoje minusy. Nie tworzy ona lojalnej klienteli. Przyzwyczaja często nabywców doszukania ofert takich firm, które proponują nadzwyczajne korzyści przy okazji zasadniczego zakupu.
Formy promocji uzupełniającej -promocyjne obniżki cen
-kupony
-oferty refundowane (niższa cena przy kolejnym zakupie za okazaniem rachunku)
-premie
-znaczki handlowe
-pokazy i degustacje
-nagrody (konkursy, loterie, gry)
-promocja krzyżowa (cross-promotion: McDonald's-Levi's)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz