To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wy 19
Etapy programów promocji:
1.Identyfikacja odbiorców Dotarcie z promocją do grupy docelowej (audytorium użyteczne- najbardziej prawdopodobni co do zakupu); dostosowanie zasięgu promocji do tego obszaru, rodzaju medium do promocji
2.Określenie celów promocji
cel informacyjny, przełożenie celów na odbiorców 3.Przygotowanie projektu przekazu
środki promocji, którymi docieramy do konsumentów, ważny komunikat, treść przekazu
4.Wybór kanału komunikacyjnego i mieszanki promocji
Typy kanałów:
-osobowe: przeważają w usługach, są bardziej skuteczne np. bezpośredni kontakt usługodawcy z klientem lub kontakt telefoniczny, list, Internet
-nieosobowe: reklama
5.Ustalenie budżetu promocyjnego budżet- planowanie wydatków na działalność promocyjną
Metody budżetowania:
-metoda według potrzeb: określa się cele i zadania, działania promocyjne są elementem strategii marketingowej firmy
-metoda według możliwości firmy: ile pozostaje z działalności podstawowej firmy przeznacza się na promocję; wydatki nie odbywają się kosztem innych -parytet konkurencji: ile wydaja konkurenci -w sposób historyczny; w oparciu o wcześniejsze wydatki 6. Pomiar wyników promocji
Efekty sprzedażowe promocji trudno oszacować- sprzedaż firmy zależy od wielu czynników zewnętrznych i wewnętrznych; skuteczność mierzona jest stopniem realizacji celów efektywność- porównanie efektów do kosztów poniesionych na promocję
Co [podlega analizie efektów promocji:
-wielkość sprzedaży
-badania ankietowe, wywiad
Hierarchia ważności instrumentów działań promocyjnych:
PR
Sprzedaż osobista
Reklama
Promocja sprzedaży Marketing bezpośredni
Przekaz ustny
Cechy instrumentów promocji- kartka
Sposób kreowania pozytywnego wizerunku- PR:
odbywa się za pośrednictwem:
Prasy, Telewizji, Radia, Wydawnictwa, Środków audiowizualnych, Poczty, Spotkań, Upominków, Instrumenty promocji:
Propaganda marketingowa (PR, publicity)
-współpraca z mediami
-sprawozdania, biuletyny informacyjne
-konferencje prasowe
-dni ,,otwartych drzwi” -wywiady, referaty kierownictwa
-darowizny i sponsorowanie
-podtrzymanie stałych kontaktów z najważniejszymi klientami (np. życzenia świąteczne)
Odbiorcy PR
Wew. przedsiebiorstwa:
akcjonariusze, administracja, przedstawiciele zwiazków zawodowych,personel przedsiebiorstw
Na zew. przedsieb.:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)