Produkt turystyczny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1414
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Produkt turystyczny - strona 1 Produkt turystyczny - strona 2 Produkt turystyczny - strona 3

Fragment notatki:

PRODUKT TURYSTYCZNY  Produkt turystyczny  – zbiór dóbr i usług turystycznych nabywanych przez turystów,  jak i walorów turystycznych, z których korzystają, a które są dla nich szczególnym  podmiotem zainteresowania. Walory te stanowią właściwy cel wyjazdów i są atrakcja  przyciągającą do danego miejsca. Aby walory turystyczne były dostępne muszą być zespolone z dobrami i usługami  turystycznymi w jednolity produkt. Dwa   znaczenia   produktu   turystycznego   oferowanego   przez   przedsiębiorstwa  turystyczne: 1. walory naturalne i krajoznawcze, przyciągające turystów a reklamowane przez  biura podróży 2. cały zestaw dóbr i usług turystycznych umożliwiających turyście dotarcie do  miejsca atrakcji turystycznej, pobyt i ich wykorzystanie Punktem   wyjścia   dla   projektowania   produktu   turystycznego   są   przede  wszystkim   motywy   podróżowania.   Motywy   te   pozwalają   turyście   zaspokoić  potrzeby: – odpoczynku ( w górach, nad morzem czy nad jeziorem) – poznania   zjawisk   przyrodniczych  (np.  wielkich   kanionów,   przełomów   rzek,  pustyń, wodospadów, wulkanów) – korzystania z dóbr kultury (teatrów, kin, galerii, muzeów) – poprawy zdrowia (SPA, sanatoria, uzdrowiska) – uczestnictwa w wielkich imprezach (festiwalach filmowych, olimpiadach czy  mistrzostwach) – odwiedzin krewnych i znajomych – potrzeby   gospodarcze   i   zawodowe   (podpisywanie   kontaktów,   konferencje,  targi, negocjacje, sympozja) – zaspokajanie   potrzeb   religijnych   (pielgrzymki   do   miejsc   objawień,  sanktuariów...) Poszczególne   składniki   produktu   spełniają   odmienne   role.   Kompozycje  składników   zaspokajają   rożne   potrzeby   turystów.   Planując   produkt   trzeba   jednak  odnosić się do głównej potrzeby klienta. Planując   produkt   turystyczny   powinno   się   projektować   pakiety   usług   w   4  poziomach: 1. rdzeń produktu      – określa ściśle motyw podróży - odpowiada na pytanie „co turysta rzeczywiście kupuje i jaką podstawową  potrzebę   zamierza     zaspokoić”   (np.   wypoczynek   →   impreza   typu   wczasy,  potrzeba poznania → impreza objazdowa) 2. produkt rzeczywisty       – zestaw usług i dóbr turystycznych umożliwiających  Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Obsługa ruchu turystycznego, sem III; Poznań 2009 r. zaspokojenie potrzeb (np. wypoczynku, żywienia, informacji, bezpieczeństwa  itp. To głównie: dojazd, noclegi, wyżywienie) ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz