To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PRODUKT TURYSTYCZNY Produkt turystyczny – zbiór dóbr i usług turystycznych nabywanych przez turystów, jak i walorów turystycznych, z których korzystają, a które są dla nich szczególnym podmiotem zainteresowania. Walory te stanowią właściwy cel wyjazdów i są atrakcja przyciągającą do danego miejsca. Aby walory turystyczne były dostępne muszą być zespolone z dobrami i usługami turystycznymi w jednolity produkt. Dwa znaczenia produktu turystycznego oferowanego przez przedsiębiorstwa turystyczne: 1. walory naturalne i krajoznawcze, przyciągające turystów a reklamowane przez biura podróży 2. cały zestaw dóbr i usług turystycznych umożliwiających turyście dotarcie do miejsca atrakcji turystycznej, pobyt i ich wykorzystanie Punktem wyjścia dla projektowania produktu turystycznego są przede wszystkim motywy podróżowania. Motywy te pozwalają turyście zaspokoić potrzeby: – odpoczynku ( w górach, nad morzem czy nad jeziorem) – poznania zjawisk przyrodniczych (np. wielkich kanionów, przełomów rzek, pustyń, wodospadów, wulkanów) – korzystania z dóbr kultury (teatrów, kin, galerii, muzeów) – poprawy zdrowia (SPA, sanatoria, uzdrowiska) – uczestnictwa w wielkich imprezach (festiwalach filmowych, olimpiadach czy mistrzostwach) – odwiedzin krewnych i znajomych – potrzeby gospodarcze i zawodowe (podpisywanie kontaktów, konferencje, targi, negocjacje, sympozja) – zaspokajanie potrzeb religijnych (pielgrzymki do miejsc objawień, sanktuariów...) Poszczególne składniki produktu spełniają odmienne role. Kompozycje składników zaspokajają rożne potrzeby turystów. Planując produkt trzeba jednak odnosić się do głównej potrzeby klienta. Planując produkt turystyczny powinno się projektować pakiety usług w 4 poziomach: 1. rdzeń produktu – określa ściśle motyw podróży - odpowiada na pytanie „co turysta rzeczywiście kupuje i jaką podstawową potrzebę zamierza zaspokoić” (np. wypoczynek → impreza typu wczasy, potrzeba poznania → impreza objazdowa) 2. produkt rzeczywisty – zestaw usług i dóbr turystycznych umożliwiających Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Obsługa ruchu turystycznego, sem III; Poznań 2009 r. zaspokojenie potrzeb (np. wypoczynku, żywienia, informacji, bezpieczeństwa itp. To głównie: dojazd, noclegi, wyżywienie)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)